Topp 10 GB-glassar

10. Twister (Förut Spirello)

Så fort det var sol och man kunde hänga utomhus i skolan så skulle alla ha en twister. Skitsamma om man inte hade råd eller tyckte den var god. Var det bra väder ute och man hade en längre rast – då skulle man ha en twister. Så var det bara.

9. Solero

Minns att det var min bror Jonathans favoritglass. Nuförtiden finns bara någon bärversion, vilket suger. Jag kan inte få den här gula skönheten och min flickvän saknar Solero red fruits. Synd om oss.

8. Nogger

Mest för uppståndelsen som kom fram under distributionen av nogger black. Sjukt konstigt. Nogger är väl okej, men den kan ila i tänderna om man biter tag i nougaten för tidigt.

7.  Top hat

Klassikern! Den har funnits skitlänge, vilket det skryts om. Något det inte skryts om är att den idag kostar 12 gånger mer än vad den gjorde 1967. Inflation!

6. Banana joe

Ser ni? Den är där i högerkanten. Jag älskade den här glassen. Minns att den fanns i Israel. Måste alltså funnits i många länder. Ändå är det bara GB som kommer upp när man googlar banana Joe. Tänk så framåt vi är med internet i Sverige, håhå jaja.

5. Daimstruten

Aaaah! Ser ni den där klumpen? Visst är man alltid rädd att den ska smälta och rinna nerför ens händer när man gnagar på toppen? Jo, men det är man. Men det är skitsamma, eftersom den är så god.

4. Tip top

Snäppet bättre är då tip top, som gjorde en fin comeback för… vad var det? Fem år sen? Något sånt. Haha, och minns ni magnums sju dödssynder? Det var tider det. Tip top är helt klart godare än daim, men lite tråkigare tyvärr. Den vinner dock ändå.

3. Cornetto jordgubb

Kanske är det för att jag inte är samma sorts glassentusiast som jag var förr om åren, men nuförtiden känns det som om den här glassens jordgubbstopp känns yoghurtfrusen, snarare än jordgubbskrämig. Den var fantastisk förr i alla fall, det är det som räknas.

2. Magnum vision (Strawberry white)

Konstigt att sådana höga placeringar går till glassar med jordgubbssmak. Jag brukar starkt ogilla saker med jordgubbssmak i jämförelse med andra frukter. Jag är grön i andra fall. Gröna äpplen och gröna päron är bäst. Men den här magnumvarianten blew me away. Slog ut alla andra magnums ur den här listan.


Magnumglass, så som den ska ätas.

1. Banama

Försvann lika snabbt som den kom och jag fattar inte varför. Många glassar har jag diggat i mitt liv, men den sommardag vid stranden när jag och min kompis Victor cyklade runt. Vi gick in på en mack. Jag köpte den här. Uhm. Aaah. Möööh.

Det var riktig banan i den. Fantastiskt. När Ananas-splitten kom med likartad design trodde jag det var en exakt likadan glass, fast med ananas. Men nä. Den var äcklig. Synd.

Kom ihåg att nestle alltid kommer vara andravalet.

5 svar to “Topp 10 GB-glassar”

  1. thatdudeyouknow Says:

    Det är ju för att Unilever äger typ nästan varenda glassbolag i världen. Inklusive GB is Sverige och Shtrauss i Israel. Symbolen är det dära hjärtat-grejen.

  2. sari Says:

    åååh red fruits❤
    om jag fick äta en sådan skulle jag vara lycklig för alltid.

  3. BananaJoe Says:

    Banana Joe var helt klart bästa glassen någonsin! på ett vis vill jag äta den igen, men tänk, tänk om man skulle bli besviken! :S

  4. Biz Says:

    Banana Joe är något jag saknar fruktansvärt mycket:/

  5. Anonym Says:

    Banana Joe godaste glassen 😋något jag saknar enormt 😔

Kommentera

