Teaterns likheter med bloggen

När man skriver en pjäs tänker man vid vissa tillfällen att ”Åh, det här kommer folk skratta åt”. Sen när det väl är dags lägger man märke till att publiken ger reaktioner vid flera tillfällen man inte hade väntat sig det, på samma gång som inga reaktioner alls ges när man hade förväntat sig det.

Samma sak är det i bloggen. I korta inlägg om ingenting kan jag få fle kommentarer där folk ger uttryck för hur fantastiskt bra och kul inlägget var, på samma gång kan noll reaktioner ges om jag skriver ett inlägg som jag lagt ner massvis med energi på.

Men det är väl kanske det som är grejen. Blandningen av det oväntade och det väntade. Det roliga och det tråkiga. Spännande, spännande.

2 svar to “Teaterns likheter med bloggen”

  1. Miks Says:

    en gång lade jag ner jättemycket tid och energi på ett blogginlägg om klimatdebatten där jag tyckte att jag var finurlig och även kryddat med en fin bild på Al Gore, som jag inte fick en enda reaktion på. så kan det gå! :<

Kommentera

