Festivaldilemmat

Jag har redan köpt biljett till arvikafestivalen, men för en sisådär 300 kr billigare än vad det kommer kosta i sista minuten. Jag skulle kunna sälja biljetten till en kompis och ändå tjäna en hundring eller två.

För jag funderar verkligen på det. Varje släpp till arvikafestivalen suger hårdare för varje gång. Låt oss gå igenom dom.

  • Babyshambles – Artistsläppet som fick mig att tänka att ”hm”, babyshambles är ju helt ok och jag har aldrig varit på arvika. Jag är dock inget fan av babyshambles.
  • Takida – Vad i helvete. Vill inte stödja en festival med takida. På riktigt.
  • Kent – Vore väl kul att se. Men jag gillar inte kent.
  • In flames – Men…! Ska In flames och Kent vara svenska headliners? Skämtar ni?
  • Alla svenska indiepopgrejer som ska till alla festivaler – Krunegård, Teddybears, Name the pet och familjen. Gäsp.
  • Regina Spektor – Jag hatar Regina Spektor. Jag vill inte längre.

Det finns en betydligt billigare festival här i skåne som jag redan varit på två gånger och som dessutom har betydligt mindre sträcka att åka till. Jag talar om siestafestivalen. Den här festivalen har inga stora artister alls. Men dom har:

  • bob hund – en av mina favoritband
  • Mew – Artisten som bjöd på 2009’s bästa konsert på roskildefestivalen.

Så, ska jag sälja arvikabiljetten och gå på siesta istället? Arvika är större och jag har aldrig varit där förut. Siesta har jag varit på två gånger förut, har förmodligen fler fjortisar, fler som jag känner och två av mina favoritartister (som jag visserligen redan sett live).

Svårt val. Men jag håller tag i min arvikabiljett så länge.

9 svar to “Festivaldilemmat”

  1. erik Says:

    The Twelves skulle nog bli en jävla fest, men det är en klen tröst.

  2. Emil Johansson Says:

    Emmabodafestivalen ser redan riktigt imponerande ut i år. Den och Way out West är två givna festivaler för mig. Men det löser ju knappast ditt dilemma.

    • socialasituationer Says:

      emmaboda har jag också biljett till. Way out west har jag varit på, gillar inte deras upplägg. Har biljett till Roskilde, arvika och emmaboda nu och fyra festivaler känns liksom lite för mycket.

  3. 365 album du borde höra Says:

    ge arvika lite tid. de brukar ge en megafestival varje år. dessutom verkar emmaboda ganska najs.

  4. arielblomkvist Says:

    Funderar serri på att kötta Way Out West igen. Deras första bokningar lovar mycket och bara man vet vad man ger sig in på kan det väl inte vara så dumt? Man får göra mackor så att man slipper äta på området och så får man gå tidigare så att man kommer in på klubbarna garanterat.

  5. Miks Says:

    ja, ge Arvika lite tid! har också biljett men är inte heller så nöjd med banden som är bokade än, men det brukar bli awesome. man måste leva lite farligt :< (men Regina Spektor är ju najs!!)

    jag ska iallafall fixa en endagsbiljett till Peace and Love när Mew spelar 😀

  6. Viktor Says:

    Jag tycker inte man ska underskatta Melleruds nya festival.
    http://kulturkaos.se – kan bli en spännande minifestival.

Kommentera

