Blackoutfyllor – hela listan!

Jag har ändå haft ganska stor tur när det gäller blackoutfyllor. Jag har aldrig vaknat naken bredvid en man, jag har aldrig varit täckt av spritpennskonst och jag har aldrig blivit särskilt alkoholförgiftat. Men en del märkliga saker har hänt. Låt mig presentera min minnesluckslista.

När: Hösten 2006
Var: Malmö
Anledning till minneslucka: Tetravin

Gymnasieinspark och plastglasalkoholisterna i hela klassen väcktes till liv. Jag minns hyfsat mycket från den här kvällen. Jag minns klädstrecket, jag minns vinmaratonet och jag minns att jag hånglade med Rasmus i klassen *bögigt*. Jag minns också att jag gick från kungsparken hela vägen till Västra hamnen för att besöka mediegymnasiets inspark samma kväll. Där minns jag att jag hånglade upp en tjej och direkt efteråt spydde på gräset. Ack, 16 år gammal. Jag minns också att jag inte hittade till Malmö central, utan ringde 118118, ungefär vid slagthuset. Väl hemma inser jag att klockan bara är runt 22.

Det jag däremot inte minns är att jag under insparken hade skällt ut ett gäng tjejer för att dom var centerpartister. Jag ropade tydligen att jag hatade centerpartiet. Jag var vansinnig på centerpartiet! Detta minns jag inte alls. Jag tror inte heller att dom var centerpartister.

När: Hösten 2008
Var: Arlöv/Malmö
Anledning till minneslucka: Baginbox-vin

Det var maskerad i Arlöv och jag ville ta med Ariel, men han var trött. Han följde dock med på vinköpande. Vi väntade länge och omyndigt på en viss blå bil. Bilen är över en timme sen, men erbjuder oss en baginbox och en tetravin, istället för tre tetravin, vilket var det vi beställde, för samma pris. Det var coolt!

Ariel frågar om jag ska ta tetravinet, så tar han baginboxen, så att vi kunde dela den en annan kväll. Här gör jag kvällens första misstag: Jag tar baginboxen. Tre liter vin själv. Jomantackar.

Väl framme tar jag genast av mig byxorna och sätter på björnmasken. Jag är utklädd till någon sorts kinky karaktär ur en Kubrick-film. The shining, men i synnerhet eyes wide shut.

Vinglas efter vinglas blir jag riktigt vimsig. Jag gör en passionerad dans till ”turn around” av Phats & Small, till resterande gästers stora glädje.

Jag hoppar på den gula bussen till Malmö. Min baginbox tappade jag bort här, men det kanske var bäst så. Jag vaknar sedan hemma. Knappt bakis och helt frisk på alla sätt och vis, men hur jag tog mig hem, det vet jag inte.

Min mössa och mina vantar hade försvunnit. Men märkligast av allt var nog att jag hade ett skitstort sår på örat. Det såg verkligen ut som om någon hade försökt skära av mitt öra, men inte riktigt kom hela vägen. Läskigt.

När: Våren 2009
Var: Malmö
Anledning till minneslucka: Öl

Det var konstfest på café Barbro i Malmö och mitt band The sudden moves skulle spela. Dagen innan hade jag köpt ett flak öl i Danmark som jag tänkte tillbringa kvällen med. Mitt band kom tidigt och jag bjöd dom på varsin öl, vi soundcheckade.

När mitt band skulle spela hade jag redan druckit en del, men konserten gick riktigt bra ändå. Förutom att jag ropade åt två personer ilsket att hålla käften. Det var menat som på skämt, men jag tror inte det framgick.

Det var sedan dags för efterfest och jag skjutsades dit på en cykels pakethållare. På denna efterfest blev jag bjuden på sunkig julöl och tyckte folk var tråkiga. Av någon anledning stannade jag ändå sjukt länge. Till slut var det bara jag och festvärden kvar. Jag gick in och gjorde mig en knäckemacka i hans kök av någon anledning. Åt upp mackan och tänkte gå på toa innan jag gick mot bussen. Jag öppna toadörren och ser en naken tjej i toaletten. Festvärden kommer naken bakom mig och säger ”Oj! Jag trodde du hade gått!”. Jag tar genast på mig mina ytterkläder och går ut. Jag hinner gå några meter innan det slår mig att jag glömde min gubbkeps. Jag knackar på och festvärden öppnar dörren naken. Han undrar vad jag vill. Jag tar gubbkepsen, går ut igen och säger ”tack för en fin efterfest” och åker hem.

Det här minns jag inte, men min pappa har berättat att jag kom hem den natten och fick för mig att jag skulle titta på disneyfilmen aristocats. Jag gör ett gäng ambitiösa mackor med fetaost, sallad, kalkonskinka och grovsalt på ciabattaskivor. Jag vaknar i soffan. Mackorna är torkade och knappt uppätna. TV:n visar myrornas krig.

Men bäst av allt: Mina fickor är av någon outgrundlig anledning fyllda av tamponger.

När: Sommaren 2009
Var: Emmabodafestivalen
Anledning till minneslucka: Screwdrivers

Klockan är runt två på natten, jag har druckit några öl och är jävligt hungrig. Jag köper mig en thaibox och sätter mig ner med två synthare som jag börjar snacka med. Jag pratar med dom om hur jävla tråkiga mitt camp är som redan gått och lagt sig. Dom bjuder in mig till deras camp och bjuder mig på apelsinjuicegroggar.

Efter ett tag vinkar jag adjö och går till mitt tält.

Jag vaknar i mitt tält. Men med en kudde under huvudet. Jag tog inte med mig en kudde till Emmaboda. Dessutom ligger det en främmande tjej i en egen sovsäck bredvid mig. Hon vaknar till och berättar att jag lät henne sova i mitt tält eftersom hennes inte hade kommit än ”mina kompisar kommer med mitt tält idag” sa hon. Hon sa att jag somnade så fort jag gick in i tältet, inget hade hänt mellan oss.

jag upptäcker då att min mobil är borta. Hon säger att vi satt i ett camp och att jag spelade musik med mobilen i detta camp, kopplat till deras högtalare. Så någon snodde den. Synd!

När: I fredags
Var: Malmö
Anledning till minneslucka: Tequila

Jag tror att det här är min sjukaste blackoutfylla någonsin. Dels för att jag vid alla tidigare tillfällen ändå vaknat på en plats jag känt igen mig i. Dels för att jag inte blivit väckt av två män med en schäfer. Dels för att vaknade på ett jävla pizzeriagolv. Allt som har med i fredags att göra som hände efter sista tequilashoten minns jag ingenting av och jag kommer definitivt köra på den där ”dricka med måtta”-taktiken ett tag framöver.

Ett svar to “Blackoutfyllor – hela listan!”

  1. Miks Says:

    dricka med måtta låter bra! själv har jag i helgen kommit underfund med att jag ska dricka alkoholfritt framöver🙂

Kommentera

