Ett inlägg om saker som stör mig på facebook.

Jag stör ijhäl mig på alla korkade grupper och fan-pages som görs på facebook nuförtiden. Man ska bli ett fan till allmänna grejer man känner igen sig i eller kan för sig själv sig ”Jaaa! Det är sååååå störigt!”. Sen klickar dom ”become a fan” till ”I can never finish my eraser cause I always lose it or gets stolen!”.

Alltså tänker jag håna er som går med i sånt nu. Nu skall jag lista olika grupper och pages (vad är skillnaden nuförtiden egentligen? Man kan starta ett event som har ett klämkäckt namn, folk går med ändå) och skriva en argrolig kommentar, som ni älskar så mycket. Det är ju så roligt när någon är arg och stör sig på saker.

Swedes are badass because they have to fight polar bears all the time. (grupp)

Den typiske facebookaren går med i den här gruppen eftersom denne tror att det finns folk utanför Sverige som bryr sig. Det finns inga såna. Kolla medlemslistan och försök hitta minst tre icke-svenskar. Det går inte.

I Dont care How Comfortable Crocs Are, You Look Like A Dumbass. (både page och grupp)

Den typiske facebookaren låter här, som i många andra fall, en åsikt komma fram. Synd att den är två år försenad.

I hate it when you walk outside and someone randomly throws a fridge at you. (page)

LMAO! Det händer ju aldrig! Egentligen alla pages och grupper som använder ordet ”random” utan att inse hur jävla fel ute dom är.

Lottar ut min lägenhet i Thailand till en av mina medlemmar. (grupp)

Ja, varför inte? Tänker facebookaren. Men givetvis är den här gruppen ett troll. Innan gruppen hinner uppnå sitt magnifika mål på 100 000 medlemmar (ja, det står i gruppen att det är så många som behöver gå med innan lägenheten lottas ut) så kommer den byta namn till något i stil med ”vi som tycker getfitta känns bättre”.

No I dont have anything to hide,I just dont like people looking at my phone. (page)

Jovisst, man kan bli lite nerviz av att någon sitter vid ens dator eller mobil när dom inte hanterar den så fläckfritt och smidigt som man själv gör. Men herregud.

alla som säger AJ innan man vet om de gjorde ont eller inte, ifall att. (page)

Anti-rörelsen ”Alla som INTE säger AJ innan man vet om de gjorde ont eller inte!” är en grupp. Det här är en page. Jag är mest förvirrad.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA…..wait, I don’t get it? (page)

Fruktansvärt mysig page, för om den skulle rekommenderas på din huvudsida är ”hahaha”:et så pass långt att du inte kan kryssa bort den. Den som kommenterar om i-landsproblem skall dö.

Flipping the Pillow Over to Get to the Cold Side. (page)

En av dom första grejerna man kunde bli fans till som inte var en artist, eller film. Gulligt.

Alla som blir fans till amerikanska produkter som inte finns att köpa i Sverige.

Ja, vi fattar. Du älskar mountain dew och du klarar dig inte utan dina oreo’s. Jaså, du älskar USA? Du har varit där flera gånger? Klart du har. Gå och dö.

Riktiga män slår inte kvinnor. (page)

Fast riktiga kvinnor slår tydligen män.

Alla ”vi som är födda 199X”-grupper

Eller egentligen alla som försöker sig på ”experiment” om hur många vegetarianer, 15-åringar, pizzaälskare, jurister och folk som kollar kylskåpet i onödan. Det finns folk som är vegetarianer, som ser gruppens namn, säger ”meh” och ignorar. Det finns inga världsrekord på facebook. Det finns inaktiva användare. Det finns folk som skiter i vilket. Snälla, inse detta.

Det är inte jag som förklarar dåligt, det är du som fattar trögt. (page)

En av många page’s som borde byta namn till ”vi som är fula i huvudet”.

Vi som tycker att folk kan lyssna på Kent innan de säger att de suger! (grupp)

Buhu! Mina kompisar gillar inte Kent! Dom har inte ens lyssnat igenom alla deras låtar tre gånger!

Vi som GASAR oavsett bränslepriset!! (page)

Här har vi äntligen något man kan bli ett fan till. Den har en stor skara fans och säger sin mening tydligt. Dessutom kan inte vem som helst gå med här, utan bara dom coola med körkort. Annat är det med ”vi som längtar till att bli 15”.

Sociala situationer (page)

Den coolaste pagen i stan.

BiL BruDar SweDen. (grupp)

Också en tydlig och bra grupp. En grupp för alla bil brudar som särskriver! Bra där.

Jag är rädd för tjejen i Apolivareklamen. (grupp)

Jag är mer rädd för kvinnorna i activiareklamen.

Var e du? * På väg* så e man fortfarande hemma. (page)

Jag blev lite förvirrad när en i min egen ålder blev ett fan till det här. Dels för att en trettonåring förmodligen har startat den och dels för att försenade människor fortfarande tror att det är coolt att skylta med det. Fint folk kommer sent? Det gör douchebags också.

Vi som ignorerade Farmville. (page)

Eftersom ni blev ett fan till det här, så gjorde ni tydligen inte det.

Alla interna ”om 500 går med”-grupper.

Vi skiter i om Lalle kommer klippa av sitt oh så långa hår som han haft i evigheter. Vi brydde oss mer om kyrkovalet, vilket säger en del.

Skadeglädje (page)

Skadeglädje är inte coolt, man. Inte coolt.

Alla pages som stör sig på något och som skriver i versaler. Som denna: ”I HATE IT WHEN THE TEACHER ERASES EVERYTHING ON THE BOARD BUT A LITTLE MARK”

Gaaah.

90-talister som går med i ”When I was your age, we had to blow on the video games to make them work.”

Nej, det behövde vi inte, våra storebrorsor däremot. Playstation och riktiga datorspel kom runt 1994 och det tog ingen lång tid innan snes och mega drive var puts väck. Man kanske känner sig retro och vuxen bara för att man spelat mega drive 2 några gånger, men det tog inte lång tid innan man avfärdade detta och började lira rayman 2. SLUTA HÄVDA LÖGNER.

Går det inte att laga med silvertejp är det trasigt

Well, no shit sherlock. Hade det inte varit trasigt hade jag väl för bövelen inte lagat det med silvertejp?

10 svar to “Ett inlägg om saker som stör mig på facebook.”

  1. Miks Says:

    jag är varken medlem i eller fan av någon av dessa grupper/sidor!😀 förutom Sociala situationer. jag är med i bra grupper såsom ”Munkfors!Munkfors!Munkfors!”, ”Vi som älskar te!” och sånt. en sida som jag stör mig på är ”Alkohol löser inga problem, men det gör inte mjölk heller!”. fjanterier!! ;<

  2. 365 album du borde höra Says:

    Haha, jag är med i några av dessa, men detta fick mig ett gott skratt ändå😀. Det näst sista är jag dock med i för att vi var lite fattiga och spelade NES nästan hela 90-talet.

    • socialasituationer Says:

      Jaja, jag spelade mega drive 2 hela nittiotalet (och datorspel såklart) och kirrade ingen coolare spelkonsol förrän 2001 (playstation 2).

      Men det känns samtidigt en aning löjligt att gå med i en sådan grupp om man inte NES:ade till goonies.

  3. thatdudeyouknow Says:

    Jag stör mig på sånt som ”nu ska vi se om vi kan uppnå sjutton miljarder folk som hatar hitler”. Bara för att det är nåt som dom flesta i världen kan hålla med om så tror dom att varenda facebookanvändare ska gå med. Jag hatar ännu mer pages och grupper med ”dom tänker stänga ner facebook, gå med i gruppen för att protestera mot det”. I Israel har dom till och med kommit med ”Hjälp! Dom tänker blockera facebook för Israel på grund av påtryckningar från arabländerna, gå med och protestera”. För det första är gruppen på Hebreiska, så hur hade dom tänkt att facebooksnubbarna i USA ska se skillnad på den gruppen och ”vi som gillar att krama koalor”. För det andra, om det hade varit sant att facebook ger efter för sånt grupptryck så har vi 6 miljoner israeler inte så mycket att komma med mot 100 miljoner araber.

  4. 90-talist Says:

    Jag är född 91 och fick mitt SNES -95, sen fick jag ett N64 -98 det dröjde ända tills jag fick mitt gamecube -03 som jag slutade blåsa/suga på tv-spel för att få dom att funka. Så jag tycker det är helt logiskt att folk som är födda tidigt 90-tal är med i den gruppen speciellt om dom hade ett N64 istället för ett playstation.

  5. Hanna Says:

    I klass med det är väl fan-pagen ”I love it when i get into trouble & Akon lets me blame everything on him” och att folk faktiskt uppdaterar sina statusar i stil med ”I feel ill and I blame it on Akon.”

  6. Nedmyr Says:

    Det värsta med facebook är sådana som inte vet skillnaden på page och grupp:/

  7. sari Says:

    jag var tvungen att blåsa när jag spelade hos min kompis.

    • socialasituationer Says:

      ja, alla har blåst. Men det är inte vår generation som haft det som vana😦

Kommentera

