Dröm

Inatt drömde jag att jag var huvudrollen i någon slags äventyrs/fantasyfilm. Det var en blandning av Harry Potter, Prydain-serien, Rayman och The fantastic Mr.Fox. Ungefär.

Jag hade stulit tre olika saker i tre olika hus där tre olika onda varelser bodde. I den sista omringades byggnaden av hundratals människor med svärd, eldpåkar och armborst. Armborst alltså, sjukt underskattat vapen. Jag var på taket och var med en tjej i min ålder som jag hade räddat livet på. Tydligen fanns det dussintals med människor som var tillfångatagna i det här huset och som bodde i väggarna, där dom svälte ijhäl.

På taket försökte vi hitta en väg ner, men det var omöjligt. Hundratals människor ville döda oss som sagt och stora stegar reste upp sig på kanterna av huset, men jag högg alla med mitt svärd och sänkte ner stegarna när det var som flest människor på dom.

Minns inte riktigt hur det slutade, men det var en av dom få drömmarna av det här slaget där huvudrollen inte slutar med att dö en plågsam död, så det var ändå en rätt fin dröm.

Ett svar to “Dröm”

  1. Emelie Says:

    Drömmar där man är coolast i hela världen är himla bra!

Kommentera

