Talking ’bout my generation: Dr Bombay

Jag bodde i Israel mellan 95-01, men under en månad under sommaren 1999, var jag och min syster på besök i Sverige. Först var vi i Skåne och sedan Uppsala. I skåne spelade mina kusiner underbara svenska hits, såsom ”Du är så (yeah yeah, wow wow)” med Martin och hans mindre lyckade singel ”fiskar som simmar”. Förmodligen eftersom den innehöll en textfras som gick något i stil med att ”du är våt, jag är törstig”. Sjukt märklig låt.

Men i Uppsala spenderade vi en helg hos mina föräldrars vänners familj. Vi var på stan och den yngre brodern i skaran hade pratat om att han äntligen skulle köpa en skiva. ”Äntligen ska den bli min!” Utbrast han.

Han köpte skivan och jag såg den mystiska mannen på framsidan med sin fantastiska silverdräkt. Väl tillbaka i hemmets lugna vrå satte han på ”SOS” och ”Calcutta”. Hade jag skrivit för 365-filialerna 365album eller 365filmer så skulle jag väl förmodligen påstå att min tillvaro aldrig skulle bli densamma eller något i den stilen. Alla grejer som presenteras på dom bloggarna verkar förändra skribentens liv. Men nu är så inte fallet.

Ändå återkommer denna eurodanceartist till mig titt som tätt. Varför det? För att vår generation vägrar släppa skiten.

Ett svar to “Talking ’bout my generation: Dr Bombay”

  1. Miks Says:

    dr Bombay uppträder i Västerås ikväll. oturligt nog kan jag inte vara där :<

Kommentera

