Ipad

När macs häftiga reklam för iphone kom så blev jag hänförd. Sättet man zommade in på foton och förmodligen gick jag på alla ord dom sa. ”This is the best way to” och ”amaaazing”.

Men nu när ipad introduceras gör dom exakt samma grej. This is the best way to browse the web och this is the most amazing way to view photos. This is your digital browser.

Visst känns det överflödigt? Och varför är det bara en platta, ska man titta ner på den på ett bord, eller ska man släpa runt på den? Måste man halvligga med den lutandes mot knät, som den gör i reklamen? Vrida och vända på den.

Nä, en bra macdator kan vara häftig. Men det här var bara ett stort ”meh”.

3 svar to “Ipad”

  1. Johan Eckman Says:

    Jag förstår inte heller storheten riktigt… Men skulle någon ge en till mig skulle jag självklart tacka, ta emot samt hitta något bra sätt att använda den på!

  2. Ariel Says:

    Fattar inte alla ”meh”-sayers. Den är ju SKITCOOL! Och den fyller visst en funktion i att vara en hybrid av macbooken och iphonen. Jag går igång på sånt, det är skitfett.
    Lite som en kompis till mig som har en laptop som är helt gigantisk och har typ 21″ skärm och massivt högtalarsystem. Visst man kanske inte tar med den till plugget varje dag men inom hemmets väggar har man ändå en viss mobilitet. Kvasi-laptop på samma sätt som Ipaden blir kvasi-iphone.
    Så jävla grymt att ha en lagom stor skärm men ändå trådlöst och utan massa tangentbord och sånt tjafs och som inte väger så mycket som man kan ha i sängen eller soffan eller vid köksbordet. Jag vill ha en!

Kommentera

