Topp 10 dokusåpadeltagare

Det första ni ska ha i åtanke när ni läser den här listan är: Jag har ingen som helst koll på dokusåpor. Jag har aldrig sett alla avsnitt av en dokusåpa. Jag har följt några delvist för att min mamma har kollat på det. Jag tittar nästan alltid på början av idol, innan det hinner bli för … idol:igt. Jag minns att jag följde paradise hotel i tre-fyra avsnitt en gång också. Men det var för att spana in Natacha Peyre *pubertal pojke*. Men det var då det. Nu ska vi inte bli långrandiga, mot listan!

10. Måns Zelmerlöv (Idol)

Bara för att han har en så bred mun.

Annars hatar jag Måns Zelmerlöv, då min flickvän älskar honom, tycker att han är duktig och en ‘svärmorsdröm’. Jag ska gråta åt detta hela natten.

9. Qristina Ribohn (Farmen)

Jag såg aldrig den här surtanten i farmen, men däremot i det ashäftiga programmet position x (första gången jag såg Filip & Fredrik), där man givetvis bara ska ha med kändisar utan anledning för marknadsföringens skull. Hon var en sån som jagade folk och hon var sjukt sur hela tiden. Det är coolt att vara sur. Sen skrevs det en massa om henne.

Ja okej! Jag vet inget om farmen-Kristina. Men seriöst, hade ni hellre sett ännu en idol på den här positionen? Nej just det. Moving on…

8. Robert Andersson (Robinson)

Killen som blev urtypen till doku-douchen. Tribaltatueringar, en tuff frisyr, märkliga smycken och vanligaste repliken är givetvis ”Vet du inte vem jag är?”.

Han får 10/10 på douche-skalan eftersom han bytte efternamn till Drakwind ett tag.

I Danmark finns det en dokusåpakändis vid namn Sidney Lee. Han är exakt som Robinson-Robban. Vinner i skitkonstiga tävlingar (Tekken 5, korvätartävlingar, vad i helvete) och får en massa märkliga jobberbjudanden. Sidney Lee jobbade till exempel som badvakt på Roskilde 2009 och var en stor ‘snackis’ på campingen. Så här ser han ut:

2009 var han stor i Danmark, medan vår variant dog bort för ett bra tag sen. Men vad kan man vänta sig av våra pölsegrannar, dom har ju trots allt bara ett invånarantal på 5 miljoner. *mobbar utan belägg*.

7. Dennis Lindqvist (big brother)

Jag tittade sällan på den säsong av big brother som den här lille jäkeln var med i. Men varje gång jag satte på tv:n så fanns han där. Han log konstigt med sina snea tänder och han fick alltid ligga! Varje kväll! Med en ny tjej! Okej, inte riktigt så. På den tiden, som liten sparvel, satt jag bara och gapade åt att den här killens mamma säger att hon är stolt över att han har belägrat två av tjejerna i big brother-huset. Jag som trodde att alla mammor var som i Kenny Starfighter. Hugga bugga.

6. Johan Palm (Idol)

Han vågar sjunga Alice Cooper och annan annorlunda musik som man tycker är lite mystisk. Man skulle kunna säga att Johan Palm är en kvinnlig variant av årets idol-Tove, som hade lite samma upplägg.

Efter idol så släppte han en skiva. Det var dags att visa vad han gick för. Han blev ordentligt kaxig mot pressen, tyckte han. Det har alla rockstjärnor varit. Och jag är ju en rockstjärna! Johan Palm ÄR en rockstjärna. Vi kan vänta oss stora saker av den här snubben.

5. Naken-Janne (farmen)

Kallade sig naturist. Naturister hatar honom för det, då han inte är naturist. Det är jävligt rock n’ roll.

4. Johan Becker (fame factory)

Minns ni fame factory? Inte jag heller. Men jag älskar Johan Becker. Han ser ut som en snäll fågel.

3. Richard Olsson (Big brother)

Mitt bland alla bimbos och stekare fann vi en norsk raggare. Ingen förstod riktigt, men han hamnade tvåa och förgyllde förmodligen hela säsongen.

2. Olinda Borggren (paradise hotel)

Jag visste ingenting om Olinda, så jag frågade min flickvän. Hon svarade att jag skulle skriva om hennes läppar och fula bröst.

Men jag tänkte också nämna att hon hade ett eget program på tv400 där hon sa vad hon tyckte om saker. Vad är tv400 för kanal egentligen? Vem bestämmer vad dom ska sända? Ni minns väl blondinbellas små inslag där? Inte för att någon såg det på själva kanalen, det bara youtubades så att man kunde förstå Soran Ismails fantastiska parodi.

Vi kan sammanfatta Olinda med den här videon, som innehåller fantastiska ljusstrimmor, en vacker sångröst och djup text:

1. Tore Kullgren (FC-Z)

Förmodligen den enda jag har lagt in på den här listan som jag menar allvar med. Tore Kullgren är ett geni. Inte bara för att han är utbildad civilingenjör, utan även för att han är förbannat skön. Vem minns till exempel inte studio tore från Sverige dansar och ler? Se:

5 svar to “Topp 10 dokusåpadeltagare”

  1. Miks Says:

    Tore Kullgren är soet. tycker att idol-Ola kunde ha varit på listan istället för Måns, Ola är nämligen en lustig kis 😀

  2. Ariel Says:

    Det är lugnt. Min flickvän gillar också Måns. 😦

  3. zofia Says:

    Att Johan Palm kommer åstadkomma nåt stort råder väl ingen tvekan om.

    Tore väcker moderskänslor som ingen annnan, men han är cool ändå.

  4. My little caravan School Holiday craft activities for kids Says:

    My little caravan School Holiday craft activities for kids

    Topp 10 dokusåpadeltagare |

Kommentera

