Jättehärlig morgon

Morgonen började med att jag snoozade så pass mycket att jag bara hann hälla i mig lite mat och klä på mig innan jag var tvungen att rusa ut ur sängen. Att gå ifrån den flickvänsluktande tröjan jag håller om i sängen har aldrig varit så jobbigt.

Jag råkade sedan hoppa på ett tåg som såg ut som ett öresundståg, men som var ett SJ-tåg. Konduktören verkade fråga: Har du resebiljett innan jag hoppade på, men jag hörde tydligen fel.

Jag kände detta på mig i korridoren i tåget, så jag gick tillbaka för att fråga vad hon menade med det. Det visade sig att hon frågade ”Har du SJ-biljett?”

En liten utskällning senare fick jag sitta på tåget och hoppade av i Lund i den olidliga kylan. Nu sitter jag på en föreläsning om genreteori och sånt kul.

Godmorgon!

Kommentera

