Idolkändis från Kazakstan

Jag var inne och kollade runt på youtube och plötsligt hittade jag en film som heter superstar kz. Superstar kz är Kazakstans idol och detta klipp hade visats över fem miljoner gånger, vilket är ungefär en tredjedel av Kazakstans befolkning.

Jag inser att det säkert finns utländska tittare, Kräk-Eva har säkert setts av fler än hela Sveriges befolkning, men å andra sidan sjunger den här killen på hemspråket. Han bär en brunrandig tröja. Han har ett instrument jag inte ens kan namnet på. Ändå förstår man genast storheten i detta:

Kazakstaner har tydligen inte hört talats om bra bilkvalitet, men skitsamma. Killen verkade inte gå vidare, men jag gissar att hans popularitet i sitt hemland blev så stort att det här hände:

Fuckin’ a. Man måste älska det. Allt från publikens sjuka engagemang, till technobeatet dom givetvis lagt in och den obligatoriska pepsireklamen.

Jag förstår inte varför ingen länkat det här till mig någon gång tidigare. Skäms på er.

3 svar to “Idolkändis från Kazakstan”

  1. Miks Says:

    åh, underbart! ❤

  2. CZ Says:

    Old shit. 😀

  3. hanna Says:

    Bulgariska bidraget ”Ken lee” är också en klassiker : http://www.youtube.com/watch?v=koTCXbV0jEw

Kommentera

