Banankräk och lustfyr

Jag tänkte blogga här om banankräk och lustfyr. Men jag orkar inte. Så här kommer en lista på filmer jag tycker är överskattade:

  • Planet terror, den dåliga delen av grindhouse.
  • Pink Floyd: The Wall, Skivan är övergrym. Filmen kan nog vara bra om man är hög, inte annars.
  • Pelle erövraren, Öhhh… Max Von Sydow och tungt och ångest.
  • På väg med Miss Daisy, fast Morgan Freeman är söt.
  • Alla Robin Williams försök till att göra annat än halvlustiga komedier
  • Scoop, eller alla komedier Woody Allen gjort dom senaste tio åren.
  • Sleepy hollow, tråkig.
  • Team america: world police, lyckas varken bli satir eller rolig.
  • Valmont, kostymdrama! Åh nej!
  • Waking life, Dokumentär om ingenting som är filmat lite coolt. Nä.
  • Watchmen, efter Sin City har alla filmer baserade på coolare actionserier gjort alla besvikna. Förutom den där V for vendetta kanske. Den är okej.
  • The terminal, bara en lång reklam för hugo boss och fylld av nerkräkta stereotyper.
  • War of the worlds (båda), för att utomjordingarna dör av VÅR ATMOSFÄR.
  • Beetlejuice, för att Tim Burton inte är bra på humor. Eller ibland! Men den här för mycket, eller för amerikansk (?) och dom har en emodotter. Eller var det en son? Alla 93:or verkar älska den här jävla rullen nu och jag fattar fan inte vad grejen är.
  • Alla amerikanska polisthrillers om FBI eller CIA med Matt Damon eller Clive Owen och korruption och skit skit skit!
  • Farväl Falkenberg, för att jag somnade.
  • Lilja 4-ever, för att den inte säger någonting.
  • Så som i himmelen. Nej.
6 svar to “Banankräk och lustfyr”

  1. Moa Says:

    Jag har försökt sleepy hollow hur många gånger som helst. Det går inte! Somnar varje gång…

    Men beetlejuice kan jag inte hålla med om att den är överskattad, jag är inte 93a men älskar den ändå! Fast jag såg den i och för sig första gången för ganska länge sen då jag inte hade några förväntningar. Men den är så fin och enligt mig leker burton mer med stereotyper som man känner igen sig i. Som det amerikanska.

  2. LifeOfLinus Says:

    Kan hålla med dig till i princip varje film!

  3. Pelle Says:

    Waking life är väl ändå inte en dokumentär om ingenting?
    Den är kanske för djup för dig 🙂
    Existentialismen och olika livsåskådningar är enligt mig mycket intressant och väl givande.
    Sen är det ju upp till var och en att bestämma hur de vill leva sina liv.

  4. Hellofellowamerican Says:

    Håller med delvis om Woody Allens 2000-tal som kass (Scoop inkluderad). De enda tre filmerna som har fått betyget två av mig utav hans filmer är gjorda de senaste 10 åren. Men en del bra komedier har han fått till, tyckeer jag. Hollywood Ending, Melinda and Melinda och Whatever Works för att vara lite specifik.

    Farväl Falkenberg ska bli spännande att se nu. Har hört bra saker om den filmen tidigare,

    Lilja 4-Ever är helig och Lukas Moodysson talar man inte illa om i min värld.

    Trevliga spaningar!

Kommentera

