Stress

Jag har inte haft en föreläsning åtta på morgonen på lång tid. Imorse när jag gick igenom Lunds station var det totalt kaos och folk överallt.

Jag är 191 cm lång och framförallt är det mina ben som är långa. Detta gör att jag går rätt så snabbt hela tiden. Men folk som är linjaler kortare än mig gick ikapp mig, folk krockade in i mig och folk sprang. Flera hundra meter gick man igenom lund med dussintals folk omkring sig. Det var helt sjukt.

Dessutom är det januari och snö överallt
Dessutom var det kolsvart, så man fick nästan en sorts katastroffilmskänsla av hela grejen. Som om folk stressade igenom stan för glatta livet, för att överleva.

Om en bil hade åkt förbi, så hade jag kunnat tänka mig hur pendlarna attackerat bilen och försökt resa härifrån. Vi måste ifrån utomjordingarna! Vi vill överleva!

En händelserik morgon.

Kommentera

