Cirkusvegan eller inte? Ni avgör!

Minns ni min julkalender jag hade, där jag skrev om stereotyper? En av dessa var cirkusveganen (inlägget hittar ni här) där jag la upp bild på någon som jag tyckte såg ut som en cirkusvegan.

Den här killen har nu hört av sig, han menar att han faktiskt inte alls är en cirkusvegan. Det här är hans sida av historien:

Hey! Jag känner mig lite stött efter att blivit klassad som cirkusvegan. Då jag för det första inte är vegan, även om det är skulle vara fint och snällt att vara det.

Jag tänkte besvara detta med att visa att jag (som visas på den översta bilden) är i många påståenden motsatsen.

1. Jag kan inte säga mycket eftersom jag inte är en festivalsurfare. Dock så har jag varit på urkult vid två tillfällen men ingen annan festival, så jag kan väll säga att det är den bästa jag varit på. Fan.

2. Jag spelar inga av de nämnda instrumenten, och vill även påstå att det inte existerar något som en orientalisk nyckelharpa. Dock så spelar jag ett fornnordiskt muninstrument som alla medeltidsnördar håller kärt, nämligen mungiga.

3.Ok, här har du mig. Jag är akrobat.

4. Jo jag är naturnära och pratar med träd MEN, jag har ingen systemkamera!

5. Saker som flyger tycker jag visserligen om, vare sig det är dreads, människor, blod eller eld. Du har bara två poäng av fyra.

6. Aha! Jag har endast ett par harembyxor! (de ni kan se på bilden).

7. Nej, inte sant! jag kommer hänga där och sväva i luften av ren solskensextas medan alla mina andra skrattande vänner hänger där i suspensionskrokar i ryggen.

8. Min flickvän är inte som jag. och hon har mer piercings än mig.

9. Vaddå?, är det inte kul att kunna ligga dubbelvikta mot väggen? Eller kunna böja sig så att man kan slic… ok, detta kan bli genant…

Se där!, 4/9 påståenden hade du rätt på! jag är inte cirkusvegan!
jag är oklassbar! jag är FRI!!
:D

Jag vill mena att han ändå är en cirkusvegan. Klicka och tyck:

Uppdatering: Röstningen pågår till 23.15 inatt.

Uppdatering 2: Jag tänker gå och lägga mig tidigt kom jag på, så omröstningen slutar när jag vaknar istället. Gott så.

3 svar to “Cirkusvegan eller inte? Ni avgör!”

  1. Nick Says:

    Hejsan! Då jag är en god vän sedan länge med denna cirkusvegan så vill jag bara påpeka att du har så rätt. Han är ändå en cirkusvegan trots hans svar! Helt klockrena påståenden och jämförelser.

  2. K. Says:

    En klockren cirkusvegan, bilden säger allt.

  3. Miks Says:

    åh.
    personen i fråga verkar ju ta illa vid sig över att bli klassad som en ”cirkusvegan”, och för att vara snäll borde jag kanske ha röstat ”nej”. men i mina ögon är han en cirkusvegan, trots att han ej är vegan :< men missförstå mig inte, det är något ytterst positivt😀

    däremot kan han, och borde, bli mer cirkusvegan

Kommentera

