Gustaf från 365Lund gästbloggar: Bad motherfucker

Första gången jag såg Pulp Fiction så stannade jag upp vid scenen på fiket när Jules vill ha tillbaka sin plånbok.
”It’s the the one that says bad mother fucker on it!”
Vemfan köper en plånbok till sigsjälv som det står bad mother fucker på, tänkte jag.
Vafan han är ju ganska bad ass och då är det ju inte på skämt, men det går inte att vara så bad ass att man faktist kan ha en sån plånbok.
Samuel L. Jackson rättfärdigar sin plånbok på bara ett par minuter.
Han är precis så bad ass som det bara går att vara och, han och ingen annan är sedan dess tillåten att bära en sådan plånbok.
Det är nu jag blir lite sur över hur jag har en kompis som faktist går och köper en sådan plånbok.
Vafan, finns det inget som är heligt längre?
De plånböckerna finns endast till för att kanske ramas in och sättas upp på väggen, inte för vilken idiot som helst att gå runt med och känna att han faktist har sett filmen och tycker den är bra. Det faktum att han har en sådan plånbok är i sig ett insignia att han inte alls har någon som helst respekt för filmen.
Hela grejen med en sån grej är att man måste vara först med att göra det.
Hur skulle det se ut om jag började gå runt med piratlapp bara för att Slick Rick gör det?
Kommentera

