Talking ’bout my generation: Magnum double

När magnum double kom ut i Israel så älskade jag den. Vanlig magnum med vanilj är min mammas favoritglass och har alltid varit. Men jag tyckte den var tråkig. Jag älskade kola och magnum double var fantastisk med sitt extralager choklad och kola emellan. Underbar.

Min syster gillade denna glass väldigt mycket också, men sedan flyttade hon till Israel under hösten, 2000. Jag flyttade till Sverige två månader efteråt. Vid ett tillfälle tidigt i Sverige var det dags att köpa glass. Någon moster eller något skulle gå och köpa glass åt oss andra. Hon frågade vilken glass vi ville ha och jag övervägde magnum double, sa jag högt. Min syster släpper då bomben: Magnum double är inte lika god i Sverige.

Och det var den inte heller. Chokladglass inuti istället för vaniljglass? Hur fan tänkte ni, Sverige?

3 svar to “Talking ’bout my generation: Magnum double”

  1. Clara Says:

    Nä vänta lite. Det har aldrig varit chokladglass i Magnum Double? Jag har ätit hur många som helst och alla har haft vaniljglass!🙂

Kommentera

