Skit i din stolthet och gör folk glada

Det händer att jag pratar med folk jag knappt känner och som erkänner (oftast på fyllan) att dom gillar någon video jag gjort, eller text jag skrivit. När sånt här kommer fram blir jag givetvis skitglad. Att en video på youtube får några tusen tittare ger inte alls samma effekt, eftersom man är så pass medveten om att det lika gärna kan vara några från Estland som bara hamnat fel.

Varför är det bara fulla människor och nära vänner som erkänner sånt här? Kan vi inte ge bekanta och halvnära den feedback dom förtjänar? Skit i hur ocool du kommer verka om du offentligt skriver till någon att du gillade ”den där låten på myspace”, skriv det bara, du hade velat få den bekräftelsen själv. Du vet att en uppskattande text hade motiverat dig att göra mer och bättre.

Vi surfar alla runt anonymt jättelänge, överallt när vi har tråkigt, på ett sätt som genast hade gett dig stämpeln ”stalker” om det hade kommit fram i ljuset.

Tänk så här: Vad gör folk mot mig sällan som jag blir glad av? Gör det sedan själv till någon som förtjänar det. I 365 filmer-skaparens fall är det sex. HÖHÖHÖ.

Tänk också på att det finns en ganska hårfin linje mellan fint och läskigt. Många människor har en tendens att överanalysera och kan undra om det du skrev/sa var positivit eller negativt, i åratal. Var konkret, trevlig och äg världen.

Sociala situationer. Over and out.

3 svar to “Skit i din stolthet och gör folk glada”

  1. Saras syster Says:

    Jag är inte full när jag säger att du är kul!

  2. Miks Says:

    kloka ord! man blir ju så fånigt lycklig de gånger man själv får höra något fint. :>

Kommentera

