Första dagen på universitetet – spring edition

Idag börjar vårterminen. Eller, vi har ju fortfarande en vecka kvar av höstens sista delkurs, så ”vårterminen” börjar egentligen förrän nästa vecka. Märkligt.

Nu inser att man kommer åka tåg, buss och vara skittrött på föreläsningar i några månader till. Jag hade förträngt dess existens under mitt underbara besök i Linköping, där man var ledig hela tiden. Lagade god mat, pussade på flickvännen, spelade datorspel och såg alla avsnitt av sex & the city (ja, det är sant och jag gillade det).

16 dagar i sträck var jag i Linköping. Både jag och Sara var lediga. Något sånt här tillfälle kommer inte dyka upp förrän i sommar, om ens det. Detta gör mig lite ledsen i ögat. Att man dessutom har årets tre värsta och kallaste månader framför sig gör inte saken bättre.

En sak är dock helt okej med den här dagen. På torsdag ska jag nämligen på ett möte och diskutera hur sociala situationer skulle fungera som radioprogram. Jag är nervös.

Kommentera

