Tillbaka i Malmö

Jag är nu tillbaka till Malmö och fick en glad överraskning. Tidigare försökte skånetrafiken här fucka upp det med kontantstopp under vissa tider på kvällen. Alla fick panik och plötsligt var man tvungen att ladda ner program till mobilen eller skaffa ”jojo”-kort för att kunna ta sig någonstans.

Väl tillbaka ser jag att dom slutat med det. Tur för mig, som precis tagit mig hem från Linköping, tänkte jag och hoppade gladeligen på bussen, 13 kontanter fattigare. Hoppas dom inte försöker sig på något sånt igen.

Jag hatar er, skånetrafiken. Men just idag är ni ganska okej.

3 svar to “Tillbaka i Malmö”

  1. Hanna Says:

    Tur att inte du bor i Göteborg, kontantstopp på bussarna och spårvagnarna dygnet runt ^^ och så ska man försöka betala med ett laddningsbartkort som det inte räcker att vara hjärnfysiker för att fatta -.-‘

  2. arielblomkvist Says:

    I GBG äre ju bara att planka, inga problem!

    • socialasituationer Says:

      Sa han som nästan alltid betalade för sin biljett under way out west 2008. En annan åkte ju fritt varje gång.

Kommentera

