Estrellarycket (uppdaterad)

Jag öppnade precis en påse ostbågar av märket OLW. Jag kom att tänka på det så kallade ”estrellarycket”, som jag ju använde när jag öppnade påsen. Jag kom att tänka på att folk faktiskt använder det uttrycket i verkliga livet. Estrellarycket stod det på påsen och visade hur man skulle öppna påsen. Men att folk faktiskt började beteckna det som estrellarycket? Vilket genidrag från estrella egentligen. Att benämna något som inte har eller egentligen behöver någon benämning.

Exempel:

Person 1: Åh, nu ska det bli gott med dillchips. Har du sax någonstans?
Person 2: Men hörrö! Du  behöver ingen sax för att öppna påsen!
Person 1: Gör jag inte?
Person 2: Nej! Du använder bara estrellarycket. Se här *kratch*
Person 1: Wow! Genialiskt! Åh, Lisa, jag älskar dig.
Person 2: Jag älskar dig med. Kom nu, vi ska äta chips och titta på Grey’s anatomy.

Person 1: Whoa!
Person 2: Vad är det?
Person 1: Jag hade en mardröm…
person 2: Du kan ju inte somna nu! Vi ska ju rädda världen från tentakelflodhästarna!

En typisk social situation.

2 svar to “Estrellarycket (uppdaterad)”

  1. Tove Says:

    estrellarycket heter det 😦

Kommentera

