2009

Januari:

  • Spelade live på nyströms med mitt band the sudden moves. Vår första spelning där det faktiskt kom rätt mycket folk (eftersom det fanns öl till salu)
  • Började förbereda mitt projektarbete ”stand up med Joseph Pollack” genom att filma mig själv uppträda med material från showen.
  • Lär mig alla amerikanska delstater utantill en uttråkad natt
  • Repar musikalen ”blodsbröder” som jag är med i och festar med musikalgänget.

Februari:

  • Är med i musikalen blodsbröder på heleneholm. Det var riktigt jävla roligt.
  • Är på musikalens efterfest och blir lite skrämd av berusade lärare.
  • Skaffar den datorn jag har nu. Känner mig sjukt häftig med mobilt bredband.

Mars:

  • Mitt band the sudden moves, går vidare till skånefinal i musik direkt, spelar i en märklig källarlokal där det annars dansas tango och på arena 305 i toga (bilden ovan)
  • bob hund blir officiellt mitt nya favoritband, då dom plötsligt slår både pink floyd och the velvet underground”mest lyssnade låtar” på last.fm

April:

  • Jag sätter upp mitt projektarbete och får runt 100 människor att fnissa till lite.
  • Bestämmer mig för att jag faktiskt tänker återvända till Roskilde.
  • Ser bob hund live på mejeriet och ropar ”Thomas jag älskar dig!” varav jag får svaret ”jag älskar er också!” Denna spelning spelas in av norsk tv, där man tydligt ser mig i reportaget sjungandes ”düsseldorf”
  • Mitt band spelar på bodoni, musik direkts skånefinal (där ett skitdåligt emoband gick vidare, men inte vi) och vårt allra senaste gig som vi hade samma dag som Behrang Miri. Märkligt.

Maj:

  • Har studentbal på Hilton hotel och festar med klasskompisar
  • Är med i pjäsen ”sjunde budet”, sista pjäsen vi satte upp med klassen.

  • Blir jättefull i finkläder:

Juni:

  • Tar studentjäveln

  • Firar midsommar och min födelsedag i Stockholm med kusin Simon.
  • Åker till Roskilde och äter fish n’ chips.

Juli:

  • Åker till Öland och Emmabodafestivalen.
  • Sista dagen i juli råkar jag på min nuvarande flickvän Sara i tältdjungeln.

Augusti:

  • Första dagen i augusti, går jag tillbaka till Saras camp och ber om hennes nummer och sånt, så att jag kan stalka henne. Detta val ledde alltså till att vi är tillsammans idag. Tänk vilket geni man kan vara.
  • Jag springer omkring i en förvirrad Malmöfestival, Tittar på Markus Krunegård från ett pariserhjul. Mår lite sådär. Men blev räddad av Alma, som jag alltid har roligt med:

September:

  • Börjar universitetet där jag genast träffar herr Alex.
  • Vi dricker öl varje gång vi har längre raster och är ganska berusade under en filmvisning.
  • Utforskar Lund
  • Köper guitar hero 5
  • Jag får igång den här bloggen
  • Går med i radio AF

Oktober:

  • Börjar gå ut i Lund med andra studenter
  • Går på stan med Berit och köper höstkläder.
  • Snackar i radio för första gången
  • Lär känna Charles. Han är fin, den där Charles.
  • Skaffar kamera
  • Efter att Sara skriver att hon ”saknat mina kommentarer på facebook varje dag sedan vi slutade prata” började jag ana ugglor i mossen.
  • Åker hem en helg till Sara där vi blir kära och sånt.

November:

  • Blir tillsammans med Sara! Vi besöker varandra och jag skippar hela fem olika föreläsningar för att spendera tid med henne.
  • Jag och Alex dricker ett flak öl tillsammans och gör bort oss på olika sätt.

December:

  • Börjar sista delkursen i filmvetenskapens A-kurs.
  • Går på fest i Skanör med radiogänget där jag blir bjuden på konjak och bastar.
  • Firar chrismukkha

Sammanfattningsvis kan man säga att 2009 var ett varierande år, både vad gäller hur fyllt ens schema varit och hur man känt sig rent allmänt.

2009 kommer dock sluta på topp. Imorgon, den 26:e december åker jag nämligen till min Sara över hela jullovet. Vi ska fira nyårsafton, utbyta sena julklappar och ladda upp töntiga bilder på bilddagboken där vi skriver ”2 månader ❤ ❤ <3″. Nej okej, det kommer vi inte göra. Men vi kommer ha det jävligt mysigt.

Man kan ju inte ha annat än tipp topp tillsammans med den här kalaspinglan.

Kolla vilket kap hon är, min tjej.

3 svar to “2009”

  1. sara Says:

    härmapa. :*

    snygg tjej.

  2. Jonas Says:

    God dag. Anser du dig vara tillräckligt indie för att besöka indiebloggen? Vi har, med denna lista som underlag (nej nu skojar jag, vi har mest kikat på bilderna), avgjort att du inte är särskilt indie. Ett dagligt besök på indiebloggen skulle enbart främja dig som alternativ.

    Tack för din tid, Joseph. Hoppas du hade roligt på studentjäveln.

    /Jonas och Andres

    • socialasituationer Says:

      ”Kolla, vi gör personlig reklam genom att referera till inlägget vi kommenterar, därför blir det inte alls lika horigt än om man inte gjort det”.

Kommentera

