Min julafton

Det börjar bra, jag vaknar på rygg, hyfsat pigg och äter en halv macka till frukost. Vi åker sedan och hälsar på min farmor på äldrevårdshemmet. Hon ger mig 100 kr och blandar ihop mig med min bror. Jag gillar inte hennes äldrevårdshem. Det luktar lite äckligt och lokalerna ger mig dåliga vibbar. Jag börjar känna baksmällan och får stor lust till att spy, bajsa och gråta samtidigt. Jag gör dock bara det minst extrema alternativet.

Vi börjar åka bil mot Kristianstad till min moster. Jag börjar känna mig riktigt illamående och tänker att jag absolut inte får tänka på det äckligaste jag vet, givetvis börjar jag tänka på lotusväxter direkt och ja, det är det äckligaste jag vet. För att motverka tänkte jag på det vackraste jag visste och då kopplade jag direkt till min flickvän Sara. En bild av att hon vilar sitt huvud mot mitt bröst. Hela bilresan var en ständig kamp. Det äckliga mot det vackra.

Väl framme åt jag julmat (ingen julskinka, givetvis), men kände hela tiden att det fanns en liten demonjävel där i halsen som ville mig ont. Vi tittade på Kalle Anka och sen var det dags att dela ut klappar. ”Men det är ju inte mörkt än, säger jag. Vi kan ju inte dela ut julklappar om det inte är helt mörkt ute!”. Min åsikt om detta räknades inte.

Jag kände sedan att jag behövde spy, så jag gick in på toa och kräktes lite. Skönt! Bra julaftonsaktivitet. Mådde sådär hela julklappsutdelningen, men fick fina klappar. Sen gick jag på toa och bajsade jättemycket. Efter detta mådde jag prima, bättre än på hela dagen! Åt skitmycket mat och spanade X-men med lillkusinerna. Jag ägde världen!

Nu är jag på väg hem och känner att jag mest ser fram emot min främsta julklapp: Min biljett till Linköping. Tjoho.

Kommentera

