Tänker göra en sån här. Bara för att.

2009 börjar gå mot sitt slut, här är en sammanfattning av ditt 2009!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?: Ja.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Nyårslöften inför jag i september på judiska nyåret, rosh hashana, så det kan jag inte svara på. *skoja*
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? – Nej
4. Dog någon som stod dig nära? – Nej
5. Vilka länder besökte du? – Danmark…
6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010? – Förmodligen.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? – 24:e oktober.
8. Vad var din största framgång 2009? – Att mitt band the sudden moves fick så många spelningar under hela våren, att så många kom på min stand up, att musikalen gick så bra, att jag fick mvg i scenisk gestaltning c och den här bloggen som gått så bra. Men min absolut främsta framgång i år måste nog vara att jag träffat Sara Kranzberg, min älskade flickvän.
9. Största misstaget? – Att dricka en hel öltunna själv.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? – Nja. Jag har inte fått gå till akuten i alla fall.
11. Bästa köpet? – Min netbook. Eller alla biljetter till Linköping kanske.
12. Vad spenderade du mest pengar på? – Mat och alkohol.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? – Oh ja, och jag behöver väl inte ens nämna något namn här.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? warp 1.9 av the bloody beetroots, comforting sounds av mew, dungen – stadsvandringar och Nordpolen – skimret.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? – Gladare. Mer avslappnad och harmonisk på något sätt.
16. Vad önskar du att du gjort mer? – Vet inte.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? – Slösat pengar, främst på alkohol.
18. Hur tillbringar du julen? – Med släkten i Kristianstad. Yay.
19. Blev du kär i år? – Yes sir.
20. Favoritprogram på TV? – Vem kan slå Filip och Fredrik och roast på berns.
21. Bästa boken du läste i år? Skynda att älska av Alex Schulman. Eller jag har inte läst den än, men jag ska. Grejen är att jag vet att det kommer bli den bästa, eftersom det är den enda boken jag läser i år som jag inte läst innan.
22. Största musikaliska upptäckten? – Mew, the cure, dungen, deadmau5 och boys noize.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? – Önskade mig att få åka till Roskilde snarast och det hände ju.
25. Något du önskade dig men inte fick? – Ett stipendium som ger mig en egen filmstudio med personal och obegränsad budget att göra vad jag vill med för att sedan sända det prime time på svt. Väldigt besviken över att det inte hände.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? – Jag drack jägermeister i Stockholm med min kusin Simon och bror Jonathan och gick ut på kvällen. Minns även att jag såg Kissie i någon random park på söder, men jag visste knappt vem hon var då.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? – Ja, om Sara hade bott någon mil närmre. Hade inte skadat liksom.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? – Min egen LOL.
29. Vad fick dig att må bra? – Vänner, familj och Sara har gjort det här året kanonbra, tycker jag.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? – B.J. Novak och kanske Clémence Poésy, när jag såg in bruges i alla fall. Nu kan jag inte säga att jag är så ”sugen”.
31. Vem saknade du? – Jehiel, bror Tobias och saknar Sara just nu. Sen har jag inte sett Erik Lagerwall på flera månader. Vart fan är Erik egentligen?
32. De bästa nya människorna du träffade? – Obvious answer is obvious.

3 svar to “Tänker göra en sån här. Bara för att.”

  1. Tobias Says:

    Jag är hedrad!🙂

  2. L Says:

    Upptäckte du på allvar The cure så här sent?!

    • Joseph Says:

      Faktiskt! Tyckte dom var rätt tråkiga innan och det var så många som jag inte gillade som lyssnade på dom.

Kommentera

