Stereotyper lucka 21: Den 15-åriga tjejen som fortfarande använder bilddagboken


Du typ passar bäst i blont o rött:O

Använder bilddagboken! På allvar! Nuförtiden liksom… Ni har väl sett det? Hon:

  • Laddar oftast upp subtila sätt att säga att hon mår dåligt på, som till exempel ”Jag har nog aldrig mått så här dåligt”, så att alla hennes vänner uppmärksammas och kommenterar ”vad har hänt, gumman?”, då svaret givetvis blir ”Vissa människor är bara störda. Ring mig? <3<3<3”.
  • Människor som inte känner henne, men har chattat med henne om nudlar någon gång på msn kommenterar ”Finns här för dig, även om du inte känner mig”. Är denna människa ett emo, så kommenteras dock istället ”Finns här för dig, även om det inte gör någon skillnad…”.
  • Eller skriver citat som ”jag vill inte tänka framåt men är livrädd för att fastna här”.
  • Laddar ofta upp många bilder på sig själv, med bildtexter som är aningen ironiska, eller där hon själv poängterar hur ful hon tycker att hon är. Detta beror oftast på att hon tycker det är ganska löjligt att ladda upp bilder på sig själv egentligen, men på samma gång tycker att det är kul. Poängterar hon att hon är ful dessutom så får man jackpot, eftersom killar (antingen tre år äldre eller ett år yngre) genast kommenterar hur överjordiskt vacker dom minsann tycker att hon är.
  • I vissa fall kan hon till och med stryka över sitt ansikte innan i ms paint
  • Så fort hon får sin första systemkamera så tar hon genast en bild på en cd-skiva med droppar på, eftersom det ser häftigt ut. Eller tågräls.
  • Laddar upp sådana här bilder:

4 svar to “Stereotyper lucka 21: Den 15-åriga tjejen som fortfarande använder bilddagboken”

  1. Miks Says:

    😦 😦 😦 😦
    jag använder bilddagboken fortfarande, omg. bildis har en speciell plats i mitt hjärta sen fyra år tillbaka, kommer nog bli svårt att slita sig.

    • socialasituationer Says:

      Haha, det är okej. Jag har fortfarande kvar mitt konto, även om den sällan uppdateras.

  2. Viktor Says:

    Aced it.

Kommentera

