Talking ’bout my generation: Kingdom hearts

Året var 2001 när jag och min bror äntligen hade sparat ihop till en playstation 2. Vi fick välja varsitt spel, jag valde rayman revolution, han valde final fantasy X.

final fantasy x fanns där en trailer för ett kommande spel från samma tillverkare. I början verkade det som vilket litet töntigt actionspel som helst. Men plötsligt såg man Kalle Anka och Långben. Man såg flera olika disneyvärldar och gamla final fantasy-karaktärer.

Det här verkade som det häftigaste någonsin, men det var inte förrän december 2003 som vi fick tag på den. Vi köpte den extra billigt via Kalle Anka & c:o, som jag då prenumererade på.

Hela julen spelade vi detta.

Hösten 2006 kom kingdom hearts 2 ut. I december så kom min franskisraeliska kompis Jehiel på besök och vi spontanköpte spelet. Jehiel skulle åka hem igen i mitten av januari, när jag skulle fortsätta skolan. Dagen innan han åkte vann vi spelet. Jullovet var säkrat.

Man kan med all säkerhet påstå att kingdom hearts är något som påverkat min uppfattning om hur ett jullov ska firas. Jag ska hinna vinna någon av kingdom hearts-spelen, annars räknas det inte.

Nu kommer jag visserligen åka till min flickvän i Linköping över hela jullovet, så jag har bara ett par få dagar på mig att klara kingdom hearts 2. Håll tummarna för mig!

p.s Spelet i sig är skitkul. Det handlar oftast om att bara trycka på ”x” så många gånger som möjligt, men det är ändå sköna miljöer, roliga karaktärer, fet handling och annat coolt.

7 svar to “Talking ’bout my generation: Kingdom hearts”

  1. Tobias Says:

    Vilket var det jag spelade med er? Visst var väl det nån gång i Kristiandstad innan jag gifte mig?

    • socialasituationer Says:

      Det var första kingdom hearts, jag minns att du tyckte det var jättekul att man kunde jucka mot palmträden. Någon vecka senare var du gift.

  2. Jehas Says:

    I was curious to know what was this article about so I used the google translation tool, which gave me a pretty bad translation but could figure the main idea..😛 lol yeah we had some really great moments with this game and it does suits well with all the christmas atmosphere 🙂 it always reminds of the great time we had together when I see it.. well, hope to see you soon!

    • socialasituationer Says:

      Yeah, i’m playing it right now! When do you think you can come to Sweden again? You should come to Roskilde festival with me!

      • Jehas Says:

        I’m finishing the army in march sof sof! and then i’m a free man at last.. I sure hope to come to this festival with you, when is it?

        • socialasituationer Says:

          Roskilde is from 27th of june to 4th of july. But all the big bands play at the fourth last days. We saw coldplay. Nick Cave, oasis, glasvegas and Pete Doherty among others there, last year. It’s a really great festival, and it’s in Denmark

          You can read more about it here: http://www.roskilde-festival.dk/uk/

          Of course you can stay as long as you like at my place afterwards, i’ll be going to another festival two weekends later, though.🙂

Kommentera

