Stereotyper lucka 15: Den underhållande högstadiepojken


Ja, det är jag 2003.

När jag gick i sjuan, så var jag någon sorts ”klassens clown”. Jag satt på lägerskolan med hela klassen och alla förutom ett par få gapflabbade åt min påhittade karaktär, som sa ord som ”onanera” med nasal röst.

Jag såg mig som alldeles unik i klassen, men har på senare år sett att det funnits exakta kopior av mig lite här och var. Dom går att se i kollektivtrafik, eller med kompisar på stan. Skrämmande signalement som påminner om min tid på högstadiet. Dessa är:

  • Hänger och är kompis med dom mest populära tjejerna. Dom dejtar dock as och när asen visar sig vara… as så kommer tjejen till mig och gråter ”varför kan han inte vara mer som du?”. Och jag tänker frustrerat ”Men vad fan! Jag är som jag!!!”
  • Framtvingar internskämt
  • Ser sig själv som huvudrollen i en film och att ingen någonsin kommer förstå honom.
  • Är någon form av nörd.
  • Lyssnar på musik som ingen annan i klassen lyssnar på och finner detta störande då han inte kan diskutera musik med någon. Om det dock visar sig att någon faktiskt lyssnar på just den musiken, så slutar han lyssna på den.
  • Stör sig på att ingen tar honom på allvar. Sen katapultar han filmjölk på en klasskompis i matsalen.
5 svar to “Stereotyper lucka 15: Den underhållande högstadiepojken”

  1. Pontus Says:

    i feel again myself

  2. Saras Syster Says:

    Imorgon hoppas jag på att det blir en lika rolig lucka till, så jag får ett gott skratt varje dag!

  3. Sunil Says:

    Herregud. Det är ju jag. Det här måste definitivt marineras.

  4. Taliah Says:

    Fan va bra. Där har du självdistansen.

Kommentera

