Stereotyper lucka 12: Mainstreamhatarna

Ni vet, dom där som alltid ska hävda sig och påstå att dom var ”först” med någonting. Eller som envisas med att dom faktiskt visste om något innan det blev känt. Jag är visserligen själv ganska stolt över att jag såg salad fingers-filmerna några dagar efter att dom hade laddats upp, men jag har i alla fall aldrig sagt dom här fraserna:

  • Fan vad jag hatar folk som börjat gilla the ark efter melodifestivalen
  • my chemical romance var faktiskt bra en gång i tiden
  • Jag gillar Tim Burton, men jag hatar alla emofjortisar som tjatar om honom nu.
  • Fast du lyssnar ju bara på Elliott Smith för att jag gör det.
  • Jag hatar Björn Gustafsson. Jag har inte sett något med honom, men hatar honom gör jag. (hur kan man hata dynamit-Harry? reds. anm.)
  • Alltså vad är grejen med kings of leons reklam för nya skivan? Jag har lyssnat på dom aslänge.
  • Du får inte gilla Jens Lekman! Jag var först! Härmapa!

2 svar to “Stereotyper lucka 12: Mainstreamhatarna”

  1. Miks Says:

    omgomgomg, jobbigt fenomen
    jag gillade björn gustavsson skarpt tills jag träffade på honom och han inte var så trevlig som jag förväntat mig :<

    • socialasituationer Says:

      Ah, tråkigt när det är så! Jag har träffat Soran Ismail, han var riktigt skön.

Kommentera

