Ett inlägg om festivallogik

Jag snackade nyligen med Charles-Jesus om lite olika festivalupplevelser. Han rekommenderade exempelvis de vaniljglassfyllda crépsen som går att köpa i mystiska tält på Roskilde.

Jag berättade då om min sombrero som jag fick av ett gäng danskar, Roskilde 2008. Sista dagen tänkte jag ta med den hem, men lånade den till min kompis Karin. Hon har på den en stund innan hon lägger den ovanpå mitt tält. Hon säger: ”titta! Ditt tält har en hatt!”

När jag sedan letar efter min sombrero är den borta, något har snott den. Jag frågar Karin: ”Vart har du lagt min sombrero?”. Hon svarar: ”Jag la den på tältet. Tältet behövde en hatt”.

Och på festival, så är detta fullt logiskt. Givetvis behöver ens tält en hatt.

Ett svar to “Ett inlägg om festivallogik”

  1. Karin Says:

    Jag vill tillägga att jag i denna situation var nästintill dödssjuk och hade legat och svamlat i skuggan av en dansk de senaste tre dagarna. Sombreron räddade mig. Jag håller med dig i ditt argument om att tälthatten kändes normal och förståndig i situationen. Läser man det såhär i efterhand blir man dock mer tvivlande. MEN med tanke på den genomsnittliga sinnesstämning jag bar under festivalen var det här antagligen en av de smartare saker jag klämde ur mig.

Kommentera

