Stereotyper lucka 9: Cirkusveganen

Vissa människor ser cirkusveganer som dom ultimata människorna någonsin. Dom är nämligen kreativa, har sunda värderingar och sjukt snygga kroppar. Men det är också därför vi hatar dom. Dom döljer något! Hur vet du om du är en cirkusvegan? Jo:

  • Du tycker urkult är Sveriges bästa musikfestival
  • Du spelar någon form av orientalisk trumma, nyckelharpa eller fiol
  • Du kan göra roliga volter och ”poi”
  • Du är ett med naturen, men äger en systemkamera av märket nikon
  • Du tycker om saker som flyger runt. Antingen eld eller dreads.
  • Du äger ett gäng harembyxor
  • Du drömmer våta drömmar om att hänga ner från golden gate i suspensions. Din sjuke fan.
  • Din flickvän är exakt som du, fast med mindre piercings
  • Ert akbrobatiska sexliv skrämmer oss.
  • Allvarligt. Sluta prata om era sjuka sexställningar.
  • Snälla.

15 svar to “Stereotyper lucka 9: Cirkusveganen”

  1. K. Says:

    Aaaahh.. Den här luckan framkallade mest äckelkänslor hittills. Moderna narrar.

  2. Miks Says:

    HAHA! får genast upp en person i huvudet som stämmer in på detta. najs 🙂

  3. Ariel Says:

    Denna var hur grym som helst!

  4. Viktor Says:

    klockren!

  5. Robin Says:

    Tror itne ni har rättigheten till att lägga upp de bilderna ni har lagt upp här

  6. zormen Says:

    Hey! Jag känner mig lite stött efter att blivit klassad som cirkusvegan. Då jag för det första inte är vegan, även om det är skulle vara fint och snällt att vara det.

    Jag tänkte besvara detta med att visa att jag (som visas på den översta bilden) är i många påståenden motsatsen.

    1. Jag kan inte säga mycket eftersom jag inte är en festivalsurfare. Dock så har jag varit på urkult vid två tillfällen men ingen annan festival, så jag kan väll säga att det är den bästa jag varit på. Fan.

    2. Jag spelar inga av de nämnda instrumenten, och vill även påstå att det inte existerar något som en orientalisk nyckelharpa. Dock så spelar jag ett fornnordiskt muninstrument som alla medeltidsnördar håller kärt, nämligen mungiga.

    3.Ok, här har du mig. Jag är akrobat.

    4. Jo jag är naturnära och pratar med träd MEN, jag har ingen systemkamera!

    5. Saker som flyger tycker jag visserligen om, vare sig det är dreads, människor, blod eller eld. Du har bara två poäng av fyra.

    6. Aha! Jag har endast ett par harembyxor! (de ni kan se på bilden).

    7. Nej, inte sant! jag kommer hänga där och sväva i luften av ren solskensextas medan alla mina andra skrattande vänner hänger där i suspensionskrokar i ryggen.

    8. Min flickvän är inte som jag. och hon har mer piercings än mig.

    9. Vaddå?, är det inte kul att kunna ligga dubbelvikta mot väggen? Eller kunna böja sig så att man kan slic… ok, detta kan bli genant…

    Se där!, 4/9 påståenden hade du rätt på! jag är inte cirkusvegan!
    jag är oklassbar! jag är FRI!! 😀

  7. Cirkusvegan eller inte? Ni avgör! « Says:

    […] Minns ni min julkalender jag hade, där jag skrev om stereotyper? En av dessa var cirkusveganen (inlägget hittar ni här) där jag la upp bild på någon som jag tyckte såg ut som en […]

  8. robin Says:

    kollat upp med de som tagit bilderna och tydligen ahr du ingen rätt till dem vet även var och när de är tagena så rekomenderar dig att ta väck de

    • socialasituationer Says:

      Men dom har lagt upp dom på internet öppet. Då får man skylla sig själv att man exponerat bilderna eftersom dom då kan utsättas för kopiering. Det är liksom lite det som är charmen med internet.

    • zormen Says:

      Äh lägg av Robin, ingen av oss som är med på bilderna tar illa upp, så snälla är vi 🙂

  9. robin Says:

    du får även bara 1,5/9 på mig

  10. Smurf Says:

    Det är snygga bilder på några väldigt trevliga pojkar. Saknar er grabbar…

Kommentera

