tv-shop och quizzo

Jag sitter och slökollar på kräk-Eva, på kanal 5. Det ringde precis upp någon och påstod att ordet ”gitarr” fanns med i ordrutan. När uppringaren insåg att ordet skulle vara med två gånger, la hon skamset på luren när varken Eva eller producenterna kunde hitta ordet gitarr i rutan. Detta fann jag hemskt spännande.

Jag byter sedan kanal för att titta på tv-shop. Samma mansröst säger flera gånger mellan originalklippen att hudprodukterna vanligtvis kostar 700 kr, me om du ringer nu får du 30% rabatt.

Förmiddags-tv är sjukt tråkigt och ger en falsk illusion av att man är arbetslös, men ändå är uppe klockan nio utan anledning. Sitter i kalsonger och försöker äta torkad jordnötssmör från könshåret och så vidare.

Samtidigt försöker jag ringa upp min filmvetenskapslärare och kolla om det går bra att lämna in tentan via mail på fredag, eftersom jag funderar på att stanna en helg längre i Linköping. Han svarar inte, men jag tänker nog ändå inte ta bussen hem som går om två och en halv timme. Jag och min flickvän somnade alldeles för tidigt igår. Dåligt avslut. Vi förtjänar en helg till med mys, vin och film. Eller hur?

2 svar to “tv-shop och quizzo”

  1. Miks Says:

    alla förtjänar alltid en helg till med mys!
    är sjuk från skolan, såg också lite av tv-shop samt nyhetsmorgon 😦

    • socialasituationer Says:

      Nu är det dock kvalikativa reprisprogram såsom ”biggest loser” och ”project runway”.

Kommentera

