Festivalminnen del 6-2: Way out west 2008

Läs del 1 här!

Det dåliga med way out west var det att man inte fick ta med sig alkohol in på området (och att en torr falafel kostade 50 pix). Det fanns inte heller ett tält man kunde bespara den i heller. När jag och Ariel drog in mot området och jag ville se lightspeed champion var han således tvungen att vänta utanför med min alkohol.

Lightspeed champion var dock tråkig, jag var nykter och jag ville inte lämna Ariel ensam för länge, så jag såg bara två låtar.

Under eftermiddagen inser jag att två flaskor lakritssprit var ett ganska dumt val. Visst var dom tre första shotsen behagliga, men det blev ganska tjatigt efter ett tag.

Vi träffar sedan på en tjej som är galen och slår mig på pungen. Då var det dags att börja titta på band. Franz Ferdinand var tråkiga, Håkan Hellström var trevlig och fredagseftermiddagen var helt enkelt… okej.

Men det var mot kvällen det skulle hända grejer. Broder Daniel skulle spela. Missade sigúr rós precis innan och drack vin med ett par poppare strax istället, som sig bör. Det var ganska mäktigt att se broder daniel live, med tanke på att man aldrig trodde att man någonsin skulle få se det igen. Så har det visserligen varit i många fall av band man sett. Bob hund, Judas Priest och The sonics! Som jag såg tidigt på lördagen dagen därpå.

Sonic youth och flaming lips spelar. Jag och Ariel plankar spårvagn, dricker öl och blir bjudna på lakritsshots (ännu fler!) av goa Göteborgare.

Vi såg grinderman litegrann men utropade ”Been there, done that!” och Ariel fann det passande att skrika ”SPÅÅÅÅRVAAAAGN!!!” så fort han såg en sådan.

Jag tappar bort bortaboken, men får den hemskickad av snälla människor efter att ha sökt efter den på forumet. Jag kramar Lykke Li och vi träffar en kille som säger att han sett Håkan Hellström live 17 gånger. Jag och Ariel skämtar och har det fint.

Sista natten drar vi mest runt på olika pubar och ropar parodiskt ”Avenyyyyn!” på Göteborska.

Kommentera

