För att ni ska förstå hur kul det är att bo vid havet

Jag åkte hem nyligen från Malmö stad, mot Bunkeflostrand där jag bor. Det ligger vid havet. Idag älskade vinden att jävlas med oss.

Jag sitter alltså på en buss, med min laptop, mindning my own business. Kollar senaste nyheterna om festivaler, skriver på msn, det vanliga. Då stannar bussen, någon går av, dörrarna är öppna. Jag tittar upp från laptopen och tittar ut genom dörren. Som det blåser! tänker jag. Tur att jag är på bussen och att det är flera hållplatser kvar tills jag ska av.

Precis när dörrarna är på väg att stängas tittar jag ner igen. Plötsligt, från ingenstans, får jag något blött och grusigt i mitt ansikte. Jag rycker till i mitt säte och tar tag i vad som jag upptäcker är ett stort, brunt löv som fick för sig att flyga in i bussen mellan dörrarna och rakt på mitt ansikte.

Tack, Malmö. Tack.

Kommentera

