Vem ger betyg till youtubefilmer?

Har lagt märke till en grej, folk ger betyg till mina filmer.

Vissa har fem stjärnor och flera röster, det är ju ganska trevligt. Andra har typ en och en halv röst av någon anledning.

Sen finns det dom som bara en person har röstat på. Oftast är det en eller fem stjärnor, men ibland kan man hitta någon som gett en video två eller fyra stjärnor. Vem gör detta? Vem tar youtubefilmer på så stort allvar att dom faktiskt sitter och överväger en stund, kliar sig på hakan kanske innan dom tänker ”Äh, fan. Den här ger jag två stjärnor!”

Man ser inte ens vem som ger dom här betygen, vilket gör att en arg sverigedemokrat hade kunnat ge dessa betyg, lika mycket som en nära vän. Ratingen på filmklippen är fullständigt värdelösa för mig som filmmakare (läs: filmuppladdare).

Det ger inte heller dom någon nytta heller. Det är inga direkta statements som ges. Det står inte på deras youtubesida att dom gett ”stand up med Joseph Pollack – jude” en stjärna, för att dom tycker att jag är skittråkig . Det kopplas inte heller samman med något annat. Dom publicerar inte på ett välbesökt forum eller på sin blogg att ”Ha-ha! Jag gav Josephs fittkomedi en stjärna! Nu ska han allt få känna på!”.

 

Ett svar to “Vem ger betyg till youtubefilmer?”

  1. Miks Says:

    om det är någonting helt awesome eller jätteroligt händer det att jag röstar fem stjärnor för sakens skull, men aldrig typ en eller två. :>

Kommentera

