Apropå mina stand up-filmer

Jag vet inte riktigt varför, men det har kommit ett gäng med folk som gett mig skitarga kommentarer på mina gamla youtubefilmer där jag testar på stand up.

så jävla dålig. SKÄMS!
sluta med stand up och hitta något du är bra på!

Fyfan det var varken fyndigt eller kul.
ge dig!
Sen säger du fel hela jävla tiden,
suuuuuuuuuuuuuuck!

du är så tråkig va. riktigt kass komiker

DITT OBILDADE ÄCKLIGA SVIN YOSSI!

För i HELVETE läs på innan, ditt satans pucko.

skandal! vet du överhuvud taget något om ämnet du talar om? en sak om du hade kallat dina sömnframkallande kortfilmer hobbypolitik, men fan heller stand up!

shit, du e ju inte alls rolig..

Jag vet inte riktigt vad jag ska ge för respons till det här. Ska jag vara ledsen för att ett gäng folk inte tycker om mina filmklipp eller ska jag gilla uppmärksamheten? Jag är fullständigt likgiltig till kommentarerna, så jag antar att det faller på det andra. Men samtidigt känns det sjukt töntigt att säga saker som ”Keep talkin’ shit – you make me famouz” eller ”men du behöver inte kolla på om du inte vill, asså!”

Jag tycker inte att man ska kunna gå förbi kultur. Det hade varit värre om dom här hade tittat en halv minut in och sen bytt för att titta på skrattande bäbisar istället. I överlag ser jag uppmärksamheten som positiv, alltså.

Det här kan dock vara lite svårt att rycka axlarna åt om man är i en diskussion om politik, som jag var en gång på facebook och den vi diskuterade med (som råkade heja för SD, inga som helst förutfattade meningar här) plötsligt ur intet säger saker som:

Nej alltså… jag ska tydligt säga att jag inte är antisemit på något sätt. Vill bara provocera den jävla submediokra wannabe-standupkomikern. Vad gäller kommunism/nazism […]

Nej, men man behöver inte tvunget bli rasande för att man tagit åt sig. Men du är fortfarande dålig på standup. Att du får gig är för mig utanför universums alla gränser.

Vad svarar man på det här? Helt seriöst. Killen skriver innan en del om förintelsen i syfte att provocera mig. Är det någon som blir provocerad på internet nuförtiden? Var det inte på lunarstorm 2003 man brukade försöka vara ”provo” mot fjortisar för att jävlas? Alla dom här jävla lurksvenskarna som upptäckt 4chan två år försent verkar tycka att provocera och vara dryg på internet är det häftigaste någonsin. ”Åh, kolla! Jag kan skriva vad jag vill på internet anonymt och folk blir skitarga på mig! Höhö… negrer… höhö… döda judar … höhööh rektumslem”.

Ja, jag blev väl provocerad, eftersom han var så in i helvete dålig på att provocera.

(Värt att understryka är att jag spelade in filmerna runt februari, men dom arga kommentarerna kom först i somras. Jag har inte tittat på klippen en enda gång sen jag laddade upp dom. Jag gillar inte att titta på mig själv.)

Här har ni det klipp som fått flest hatkommentarer.

5 svar to “Apropå mina stand up-filmer”

  1. Linn Jerlehag Says:

    all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet!

  2. Moa Says:

    Sv: Ja man få tänka på det sättet! Då har man lite mer tid på sig iallafall!

  3. Moa Says:

    Sv: Jo Peter är bäst live! Man får ju bara hoppas att han dyker upp 😉

  4. Miks Says:

    jag fnissade åt klippet :>
    gillar inte heller att titta på mig själv, har ett gäng tefilmer som jag aldrig ser på

Kommentera

