Topp 10 ord/uttryck jag hatar

10. Stockholm

Smaka på ordet. Säg det några gånger för dig själv. Stock holm. Stockholm. Stockholm. Stockholm. skitlöjligt namn på en stad.

9. lgt?, *asg*, mkt och alla dom där.

Det är ju givetvis fint att ingen använder dom här längre. Ingen man behöver stå ut med i alla fall. Skönt!

8. Ingefära

Blandar alltid ihop det här ordet med inälvor. Det blir inte lika smattrigt och fint att vara sugen på sushi då längre.

7. Kramgo

Kontaktannonsord som får mig att darra. ”Söker en kramgo kille som gillar mysiga hemmakvällar och långa promenader”. Ja vad fan, jag vet att det är klyschigt. Vi är fortfarande bara på nummer 7.

6. Kaffegök

Skåneord som används. Ingen i skåne vet ens vad kaffekask är, som ju både låter roligare och skönare. Kaffegök låter som… Att man är pigg när man knullar? Äh. Göka är väl för övrigt också ett äckligt sätt att säga ”samlag” på. Gök liksom.

5. Självdistans

Jag fattar fan inte ens vad det här ordet innebär längre. När jag var liten sa mina syskon ungefär att det innebär att man kan se saker från andra perspektiv än sitt eget. Att man har empati och inte är självupptagen, ungefär.

Jag började givetvis tjata om det här ordet och sa att vissa inte hade självdistans för att verka smart. Nu har det gått några år och nu gör folk exakt samma sak som jag gjorde i högstadiet och grejen är att alla verkar ha fått helt olika sätt att se på ordet. Vad fan betyder skiten nu? Har den moderniserats? Nu verkar man kunna använda ordet så fort man ger minsta antydning till att reklamera eller prata om något man gjort. Fatta, vi skryter inte, vi är osäkra och vill ha feedback. Jävla idioter.

4. Jantelagen

Ännu ett jävligt uttjatat ord. Det är olika bloggkändisar och den där Anna Anka som genom tiderna pratat om den. Jag tror det var blondinbella som en gång skrev att hon minsann inte bara vill vara en bloggerska, hon vill gå med fanan i hand längst fram för att krossa jantelagen! Tjoho!

Nej jag gillar inte folk som tjatar om jantelagen. Jag tror inte heller att det bara är i Sverige som folk blir avundsjuka på saker.

3. Ögongodis

*burr*

2. Nakenfis

Ååååh, din nakenfis! Jag är en sån nakenfis! Nakenfis! HEMSKT uttryck.

1. Alla synonymer till fitta som låter skitäckligt. (Vulva, framstjärt, snippa, fiffi).

Och folk som tjatar om att man ska säga ”snippa” till barn. Vet ni vad jag får i huvudet när jag hör ordet snippa?

Jag ser ett köpcentrum som ska öppnas i en småstad. Kanske Södertälje, Lomma eller så. Dom tänker ”spexa till det lite” och har ett sånt där band som ska klippas inför premiären. Så står där en gladlynt man i hatt och ska klippa det här bandet. Alla tittar noggrant. Han försöker klippa, men den glider liksom iväg. Andra försöket, saxen stänger igenom, men bandet sitter kvar emellan. Saxen är överanvänd och är inte lika skarp längre. Då försöker mannen sakta men säkert klippa med toppen av saxen. Först lyckas han klippa ett litet, litet hål. Han försöker igen, men det funkar inte. Han börjar desperat klippa runt kring öppningen och det blir mest lite avsöndrat tyg som bäst. Människor reagerar på hans aggressivitet. Nu släpper han saxen, tar tag i bandet och river av skiten på mitten.

Det är vad ordet snippa betyder för mig.

Ett svar to “Topp 10 ord/uttryck jag hatar”

  1. sara Says:

    fiffi är det bästa ordet ❤

Kommentera

