Talking ’bout my generation: Gta vice city

Gta 3 hade ingen själ och Gta san andreas var visserligen ett bättre spel. Men känslan av att höra musiken i Vice city, motorsåga folk med rosa kavaj och höra Ray Liotta säga att han är omringad av ”pricks”. Det är anledningen till att vi aldrig kommer glömma gta vice city.

Jag minns att jag hade fått prova på gta 3 hos min kusin. Ett tag därefter satt vi på en buss och han visade att gta vice city skulle komma ut och att han skulle köpa det direkt när det kom ut! Han köpte det och vi spelade det ett tag.

Sedan var jag inte hos min kusin på ett tag. Jag och mina två kompisar pratade om gta vice city ganska ofta. Men vi tänkte att vi aldrig skulle få köpa det, eftersom det fanns en åldersgräns på 18 år. Men en av oss provade. och lyckades!

Vi spelade hela sommaren. Vi irriterade oss som fan på RC-helikopteruppdraget och tyckte det var jätteroligt att man kunde få 20 mer i kraft av att plocka upp prostituerade på gatan.

Jag brukar installera gta vice city och varva det på några dagar någon gång om året numera, när jag känner för det. Då blir jag aldrig ringrostig och det där RC-helikopteruppdraget brukar jag fixa problemfritt på fyra minuter, numera.

7 svar to “Talking ’bout my generation: Gta vice city”

  1. Hanna Says:

    Hm, de första jag inte känner igen från Talking ’bout my generation trots att jag ingår i den😉

    • socialasituationer Says:

      Alla högstadiepojkars (och en del tjejer. Men tjejer verkade vara lite mer för the sims och dess expansions, om vi ska generalisera) favoritspel. Inga undantag!

  2. mr T Says:

    ”Gta 3 hade ingen själ”?
    8Ball är ju fan den bästa GTA-karaktären genom alla spel, vafan!

  3. befrin Says:

    när kommer klippen? :*

    • socialasituationer Says:

      Jag laddar upp dom titt som tätt. Kommer nog en idag. Är rätt noggrann med redigeringen osv.

  4. Johan Eckman Says:

    Själv körde jag det (förmodligen allra första) GTA:t på min gamla PC i högstadiet. Det var grejer det!

  5. Hanna Says:

    Japp, sims va ja helt lost i och min syrra som bara är två år yngre, född 94, spelar fortfarande ^^

Kommentera

