Låtar som påminner

Får mig att tänka på den gången jag började spela ”Knocked up” med Kings of leon på en efterfest. En tjej kommer springandes mot mig, slår mig flera gånger jättehårt på huvudet och sedan på cd-spelaren tills den stängs av.

Ibland kan låtar i samband med dåliga minnen… vara förödande.

Själv mår jag dåligt av ”so sad about us” med the who, ”shespider” av Mew, ”Ode to my family” av The cranberries och ”my boobs are ok” av Lene Alexandra (fast den sista beror nog mest på att låten suger).

Vilka låtar mår ni dåligt av?

5 svar to “Låtar som påminner”

  1. Taliah Says:

    Jag mår fan också dålit av Ode to my family

  2. lisa Says:

    Heartbeats – José Gonzales och Glósóli – Sigur Ros. Fruktansvärt fina och betydelsefulla låtar för mig. Men kan tyvärr inte lyssna på dom, för mycket känslor.

  3. befrin Says:

    oh.

    n.y hotel av the knife är döden för mig.

  4. Miks Says:

    omg, She Spider? 😮

    jag mår grymt, grymt dåligt av ”I will follow you into the dark” med Death cab for cutie. tyvärr litegrand utav ”Behind the drapes” med Mew fast jag lyssnar ändå, samt ”Twenty Years” av Placebo.

  5. Elisabet Says:

    Mozart – Requiem Lacrimosa får mig att skrika och gråta av panik var gång jag hör den. Synd på ett vackert stycke..

    Jag antar att jag är lite skum

Kommentera

