Fars dag

Fars dag idag tydligen.

Jag vet inte riktigt, men jag har aldrig brytt mig särskilt  mycket om varken fars dag, mors dag eller alla hjärtans dag osv. Min familj har aldrig riktigt haft dom som tradition. Det känns som att dom bara dök upp någon gång under 00-talet och att folk betedde sig som om dom alltid funnits. MÅSTE SHOPPA EN SLIPS PRECIS SOM ’97! GAAAH!

Det beror inte på att jag bojkottar det på något sätt och tycker att det bara är ett sätt för storföretag att tjäna pengar. Folk som påstår att dom bojkottar fars dag på grund av detta och samtidigt står och dricker en coca cola… Jag vet inte. Det är fan mer hyckleri än att säga att man hatar folk med fördomar (tack Oliver).

Vad fan, så länge folk är glada så går jag med på att fira allt så länge jag slipper ritualmörda kycklingar eller så. Sen snackar man alltid om att folk har ångest vid juletid, Att man känner press inför julklappsköp och så vidare. Varför har man det? Chilla för fan. Skit i så fall att köpa något. Det är visserligen inte socialt accepterat. Om du inte kan komma på vad du ska köpa till någon och känner dig tvungen till det så gäller en gyllene regel:
Barn: Godis. Prisklass beroende på din relation till barnet och hur rik du är. Köp inte mer godis till barnet än föräldrarna har gjort, så länge du inte är en skithäftig och ung onkel/ant. Är du pedofil så funkar vingummin bäst *tipsar*

Vuxna: Ett sexpack tuborg eller en flaska ”helt-okej”-vin (Lindeman’s, foot of africa).
Annars gäller bara ”Åh, fan vad schysst grej. Det hade [namn] uppskattat och det har jag råd att punga ut med. Den julklappsköper vi”.
Kommentera

