Glömde cp-varianterna!

Apropå inlägget om pokémon.

Min bror kommenterade och tyckte minsann att jag hade glömt cp-varianterna vi fick av pokémon guld och silver.

Dom var piratkopierade, det var ingen fråga om saken. På det sättet att man har tagit originalvarianterna från Japan och sedan översatt dom själva. Alltså är engelskan i båda spelen på fantastisk dålig engelska. Jag och min bror hade dessutom helt olika översättningar. Vid ett tillfälle får man till exempel se detta i min brors spel:

”HELLO. I AM VIDA. I AM PLEASE TO MEET YOU”.

I mitt spel så kallas någon helt plötsligt för en ”bitch”. Det känns inte så barnspel.

Men det absolut bästa med dessa cp-varianter är att, om man kopplar dom med link cable till riktiga engelska versioner och man försöker slåss med dom, så dyker man upp som om man är en av ledarna till team rocket. Det vill säga; En av dom stora elakingarna i spelet.

3 svar to “Glömde cp-varianterna!”

  1. Ariel Says:

    Hahahah, jag spelade också det. Jag hade ”cp-guld” det var fett! Gillar att inte allt var översatt, typ vissa grejer var bara japanska tecken i mitt.

    • socialasituationer Says:

      Jaaa just det! Det minns jag också. Eller inte Japanska tecken, utan mest cp-tecken som fick en att tänka på wingdings och så.

  2. Ariel Says:

    Exakt! Sjukt fett!

Kommentera

