Talking ‘bout my generation: Röd ferrari

röd ferrari

Kidsen nuförtiden tjatar om alla möjliga sjuka bilar. Det är Audi V10 med 600 hästar, Porsche 911, GT3 RS, Peugeot RCZ och så vidare.

Försöker man prata om bilar med mellanstadiekids tittar dom oftast på en som om man vore dum i huvudet. Om man inte i min ålder har gått motor på gymnasiet eller något sånt. haha. Gå motor på gymnasiet… Vilket sätt.

Anyway; När vi gick i mellanstadiet eller var ännu yngre gällde bara en bil; Röd ferrari. Det var den häftigaste bilen man kunde tänka sig. En gång såg jag en Lamborghini diablo mitt i Kristianstad, jag berättade det för mina vänner och en kompis sa ”Äh, det är väl inget. Jag har sett en röd ferrari”. Då kan man lika gärna ge upp. Man kan inte slå en röd ferrari. Det är världens häftigaste bil.

Kommentera

