Talking ’bout my generation: Mysteriet på greveholm

Om ni har läst min eminenta blogg tidigare, så har ni kanske förstått att jag bott utomlands en tid. Jag bodde utomlands just under den tiden då denna julkalender gick på svensk tv.

Det händer ofta att folk refererar till den, citerar den och håller på, medan jag inte fatta någonting. När dom får reda på att jag inte vet vad dom pratar om säger dom oftast bara något i stil med ”Vaaaa!? Har du inte sett det!?”.

Min ex-flickvän var ett stort fan också och tvingade mig att kolla på det. Jag tror säkert att det nostalgiska värdet för henne i serien var stor, men jag fattade inte grejen. Vi gav upp efter några avsnitt.

Det var ju synd att jag gick miste om det, kan man tycka.

5 svar to “Talking ’bout my generation: Mysteriet på greveholm”

  1. sara Says:

    bert slår greveholm. bara så att du vet :*

  2. Sara Says:

    shit ja, jag blev alldeles varm i kroppen bara av att läsa rubriken.

  3. hellofellowamerican Says:

    Du har inte missat något… Sunes Jul däremot. Där kan vi snacka julkalender.

  4. hanna Says:

    Jag som aldrig har sett Bambi brukar förklaras som otroligt efterbliven trots att ja växt upp i Göteborg o.O Men helt seriöst vad va de bra med mysteriet på greveholm?

    • socialasituationer Says:

      Jag vet inte riktigt. Malmöbor älskar den för att ”kolla! jag har handlat i den kiosken” och kanske för att dom har så konstiga dialekter.

Kommentera

