Södertälje

Inatt när jag inte kunde sova, bestämde jag mig för att läsa några gamla slitztidningar från gamla goda 2006.
I en intervju med en modell, där dom frågade var hon bodde, svarade hon: ”Södertälje, men jag ser mig själv som en Stockholmare”.

Säg till om jag har fel här, men ligger inte Södertälje typ en timmes sträcka ifrån Stockholm? Är det inte lite konstigt att man ”ser sig själv” som en Stockholmare då?
Det är ungefär som att en Vinslövsbo här i skåne skulle säga att ”Ja, jag bor ju i Vinslöv, men jag känner mig som en Malmöbo”.

Eller att jag själv, som bor precis vid öresundsbron, skulle säga: ”Ja, jag bor ju visserligen utanför Malmö, men jag känner mig som en skäggig dansk som röker pipa och bor i en förort till Köpenhamn”.

Ett svar to “Södertälje”

  1. VIKTORIAE.BLOGG.SE - Bloggen som handlar om självkänsla, tankar och tips! Says:

    Vad kul att ha sparat tidningar så länge. Själv slänger jag dem ganska fort.. om de inte är specialtidningar som kostade extra mycket för då talar smålänningen i mig..hehe

Kommentera

