Sociala situation: Första intryck

Jag cyklar med min vän Victor i förorten näsby, som ligger utanför Kristianstad. Vi pratar om första intryck. Vi går i sjuan tror jag. Victor pratar på om hur viktigt ett första intryck är. Att om han inte får ett bra första intryck av en person så skiter han i att lära känna personen.

Och jag säger: ”Men i femman när jag träffade dig första gången så tyckte jag att du var en tystlåten tönt”.

Detta var nog en av få gånger som Victor gav upp ett argument med mig under den här tiden. Han visste nog inte riktigt hur han skulle reagera på mitt påstående.

victor och jag
Victor och jag, back in the days.

2 svar to “Sociala situation: Första intryck”

  1. Emelie Says:

    Argument, du menar väl diskussion?😀

Kommentera

