Halloweenhelg

Jag har ingen som helst aning om vad jag ska göra i helgen. Köra på säkra kort eller go the highway? Här är min alternativ för fredagen:

  • Kontrapunkt

Jag är väldigt splittrad vad gäller klubben kontrapunkt. Det är inget halloweentema, så man slipper klä ut sig (på gott och ont). Några vänner till mig spelar med bandet baba ottokar och det är i övrigt många människor jag inte sett på länge som ska dit. Men klubben har oftast extremt jobbig kö, för hög musik (jag är en sån som gillar att kunna höra vad andra säger) och består mestadels av veganvänsterfolk (på gott och ont).

  • Hemmafest i Lund

Med folk jag inte känner särskilt bra. Det är radiofolket jag nyss lärt känna. Jag vill nog egentligen festa på fredag med folk jag känner lite bättre. Med tanke på att det är tidig lägenhetsfest kan man lita på att alla kommer vilja dra mot någon tråkig nation efteråt också. Tveksam!

  • Bodoni

Det förmodligen säkraste kortet. Mitt polare Alex (som ni har sett här bland annat) ska dit. Samtidigt så är bodoni hyfsat billigt och trevligt. Banden verkar intressanta. Jag har ju dessutom spelat med mitt band där en gång *skryt*. Fast det är inte så mycket att skryta om egentligen *tar tillbaka skryt*.

the sudden moves blogg 2
Fast lite coola var vi ju allt.

Här är mina altrernativ för lördagen:

  • Hemmafest

Jag har blivit bjuden av min brorsas p0lare, men min brorsa verkar inte dra dit. Jag vet inte om festen är i Kristianstad eller i Malmö heller. En gammal skolkamrat från malmögymnasiet ska dit, och en gammal Kristianstad-dramakurskamrat från när jag gick i åttan (!). Plus en tjej jag bjudit ut men som körde ”han-fattar-vinken-genom-att-jag-inte-svarar”-taktiken. Vore ju kul att skälla ut henne lite igen. Den här festen verkar dock i överlag tveksam.

  • Deep

Klubben deep är ganska trevlig och dom verkar köra hårt på halloweentemat. Man kan vinna pris om man har en galen utstyrsel. Det verkar vara många sköna man känner som ska hit också.

  • Fuck it all, let’s go to COPENHAGEN

Jag insåg att jag alltid brukar må bäst i Köpenhamn så här års och att jag inte varit i denna stad på väldigt länge. Så här skrev jag till Alex när jag la upp förslaget: ”Vi kan dra dit sjukt tidigt. Så kan vi gå på stan och titta på fula gatukonstnärer och bli fulla. sen mot kvällen kan vi dra mot christiania och sen åka hem mot natten. vattentät plan!”

DSC01941
En helt annan helg i Köpenhamn

Vi får se hur pigga dom är på idén.

 

Kommentera

