Irriterad morgon

Som sagt så var det en man på bussen som åt en stinkande korv. Det var dessutom beckmörkt, så om man var klarvaken klockan ett på natten (ve och fasa, det går ju inte), så fick man sitta där i mörkret och trumma på armstödet bäst man ville.

Jag lyckades dock somna några timmar, men var otroligt morgonvresig när jag gick raka vägen från bussen till min föreläsning i Lund.

Skulle köpa nytt månadskort. Hatar kölappssystem. Hatar. har ni märkt att dom lite då och då låter bli att klicka på nästa nummer, för att dom har något papper eller ärende att ta hand om? Man står där med nummer 186, men dom har inte klickat in nummer 186 än. Dom ska nämligen sitta där och se upptagna ut innan dom kan frälsa mig med möjligheten att låta mig betala 690 jävla spänn för att kunna åka mellan Malmö och Lund i en månad.


Hon har haft en bättre morgon än mig😦

Sen var givetvis tåget försenat. Vad annars liksom. Men jag lyckades lösa dagens sudoku. Grattis till mig.

Sen var varken Charles eller Alex på föreläsningen och det är ingen i kursen jag kan prata naturligt med under morgonvresighet förutom dom. Jag satt mest, var sur och somnade lite då och då.

Fast kanske blir jag så irriterad bara för att min helg har varit så bra? Ja förmodligen.

2 svar to “Irriterad morgon”

  1. Johan Eckman Says:

    Man får nästan 200 spänn studentrabbat (tror jag) om man pluggar. Kolla det nästa gång om du vill åka billigare!

    • socialasituationer Says:

      Ah jag vet. Men jag har inte fått ett riktigt terminsbevis än. Eller orkat skaffa snarare. Det är typ 100 spänn billigare, men det är en jävla massa krimskrams som måste fixas innan som också kostar en hel del. Ska dock kolla läget till nästa månad. Vore ju rätt fint, med en hundring till godo.

Kommentera

