#295 Ta bort vänner på facebook

Idag tog jag bort 276 vänner på facebook. Jag har rensat lite förut men varit lite rädd för att folk ska lägga märka till det och se det som en diss. Det oroade jag inte mig för idag.

Jag tog bort norrmän jag hade träffat på Roskilde. Jag tog bort gamla gymnasieflammor. Jag tog bort vänners vänner. Jag tog bort alla släktingar under 16 år, Vänners flickvänner jag aldrig pratar med. Jag tog bort alla som någon gång visat bevis på att dom är gnälliga jävlar som kommenterar drygt på ens grejer och alla inaktiva som man halvkänner.

Men varför hade jag alla dessa vänner från början? Det kan ha att göra att man ser en gammal bekant, man vill se vad dom gör nuförtiden och hur dom ser ut. Sen inser man att dom är precis lika tråkiga som förut och eftersom ni aldrig skriver till varandra så var facebookadden helt meningslös. Inatt tog jag bort alla dom, en gång för alla.

Tidsåtgång: Beror på hur många vänner du har. Men gå igenom din lista med vänner flera gånger. Första gången kommer du tänka ”Nej, men henne kan jag ju inte ta bort”. Andra gången tänker du ”Fast vi skriver ju aldrig till varandra…”, tredje gången tar du bort henne.

Kostnad: Tid. Kanske en lavett av någon som tar facebook på för stort allvar.

Nackdelar: Folk kan bli sura och känna sig dissade. Men om ni aldrig skriver så lär dom inte ens märka att du är borta och är dom dryga får dom skylla sig själva.

Fördelar: Detta är fantastiskt skönt. Man känner att man kan skriva mer fritt och feeden uppdateras bara av folk man är hyfsat intresserad av eller som skriver bra saker.

tresexfemsaker_logos
365saker.se

3 svar to “#295 Ta bort vänner på facebook”

  1. Miks Says:

    om man inte vill ta bort någon, men inte är intresserad av att se vad de mindre intressanta personerna skriver, kan man ju bara välja att ”dölja” personen! :>>>>>> tar någon bort mig som vän tar jag det fruktansvärt personligt, eheh. 😦

    • socialasituationer Says:

      Ja, det är ett alternativ. Men jag hade en massa muppar som ständigt kommenterade helt meningslösa saker på min status. Man slipper dom inte helt och hållet. Sen ser det sjukt fail ut att ha 570 vänner också, det är ingen som faktiskt har så många vänner.

  2. Erik SVARA Norling! Says:

    hejsan! hur kan jag ta bort flera vänner samtidigt?

Kommentera

