Tråkiga jävlar.

Jag har lite folk på facebook som tycker att mitt förra blogginlägg var jättedåligt. Att mina argument var ihåliga och löjliga. Ja, jag vet inte, men mitt argument för att tillåta könsskärande med machete på folk med tors hammare-halsband… Borde man då inte känna att man kanske inte ska det som skrevs på 100% allvar? Herregud. Jag har verkligen lyckats provocera skitmånga idag. Dissade mac i en annan facebookuppdatering. Nu har jag väl typ 11 människor på halsen som tycker jag är dum i huvudet. DEFENSIVA OCH ANALA TRÅKFITTOR/(KUKAR).

Nej jag skojar. Jag är faktiskt väldigt nöjd med dagen och är inte upprörd alls. Jag är så lugn så.

Skitsamma. Låt oss gå vidare till det som den här bloggen faktiskt ska handla om. Sociala situationer!

Igår skrev Magdalena Ribbing om armstöd. Vem som borde armstödet och så vidare. Det här kan tyckas vara en otroligt löjlig diskussion eftersom det knappast spelar någon roll. Men icke. Magdalena Ribbing antydde att killar tar för sig mer i det hon skrev. Plötsligt fick den 120 kommentarer med arga människor som tycker att hon borde döden dö.

En märklig sak är att hon skriver ”(oftast män, hej i förväg, arga antifeminister)”. Jag fann detta märkligt. Var det inte feminister som stod för jämställdhet? Var det inte det feminism handlade om? Om Ribbing här antyder att feminister är pro-quinna medan antifeminister är pro-man så borde ju någon säga till henne lite på skarpen, för det är ju bara fel. Hon är ju inte direkt feministisk i sitt uttalande och det är få kommentarer som är. Folk skriver hejvilt att det oftast är kvinnor som hjälper äldre ut ur bussen och det är ”generellt sett” hit och ”oftast så” hit. Ingen bryr sig om era spekulationer, ni är bara en enda människa och ni har inte en jävla aning egentligen. FATTA ATT DET BOR FLERA MILJARDER FOLK PÅ JORDEN OCH SÅNT.

Jag fattar ingenting. Varför hakar man upp sig på såna skitsaker? Skitsamma om det är en kvinna, man, om man är svart eller vit eller vad man nu kan vara. Även om man tycker att det är häftigt att Barack Obama är svart så exluderar man honom genom att just tycka att hans etnicitet är häftig, inte det han gjort. Spelar det någon roll om han är svart egentligen? Visst är det ett stort steg i historien och visst är det häftigt att det äntligen sker. Men att man hypar det visar att mänskligheten ännu exluderar vissa etniciteter och kön från allt möjligt.

Kan vi inte bara chilla? År 2010 snart, kom igen nu.

Sen vad gäller armstödsgrejen tycker jag att Magdalena Ribbings tips om att dela på den halva resan verkar fin, om man nu orkar haka upp sig på det.

Kommentera

