Kolla! Moderater som slickar röv!

”Anton är fräsch och ung kille som vet hur det är att vara ung. Han är en jättebra förebild.”

”Anton Abele kan. Han vet.”

Ja, han vet säkert hur det är att fly med sin familj från ett krig, leva fattigt i en skola där majoriteten består av snofsiga Stockholmare (Anton Abele själv?) som behandlar en som skit. Han vet säkert hur det är att bo i Los Angeles getton och råna butiker för att ha råd med sin mors operation. Han vet säkert hur det är att bo i Brasilianska favelan, ständigt bli propagerad och intvingad i kriminella sammanhang utan att någonsin få höra något av någon annan som vet bättre.

Ja Anton kan och vet allting. Jag gick in på hans hemsida för att läsa lite om hans sakfrågor. Så här står det:

”Öka den naturliga kontakten mellan poliser och vanliga medborgare genom fler synliga och patrullerande poliser på gator och torg. Detta hämmar brottsutvecklingen, inger förtroende för polisen och skapar trygghet, för alla.”

Min kommentar: Det här är väl kanske det enda jag kan tycka att han har lite rätt i. Hur man överhuvudtaget kan få förtroende för rasistiska gubbar som påstår att man begått brott man inte varit i närheten av, är ju självklart en annan fråga. Nu säger jag inte att alla poliser är rasistiska gubbar. Men dom finns, dom finns…

”Använda moderna tekniska lösningar (ljus, kameror, SMS-SOS) på offentliga platser i brottsförebyggande syfte men även för att öka chansen till fler uppklarade brott.”

Min kommentar: Det här är förmodligen det räligaste med Anton Abele. Att allting ska genomsyras av att det ska vara modernt, fräscht och nytt. Dom säger att gubbar inte vet ett skit om hur det är att vara ung idag. Visserligen sant, men vad är det han vet så jävla mycket om att vara ung idag? Att mosquitos bergochdalbanor var skithäftiga en gång i tiden? Vad är det han vet så jävla mycket om som varken vi eller äldre politiker inte vet? Bär han på någon sorts hemlighet? Gömmer han en hög med guld någonstans? Jag blir mer äcklad av hans sminkade ansikte, hans märkliga leende (jag skulle kunna dra hundratals skämt om hans sätt att prata och hans mun, men det skulle kännas plumpt) och hans schöna kläder.

”Öka antalet individer som får ordentligt och pålitligt vittnesskyddpå den nivå som krävs. Dessutom garantera ordentliga belöningar till dem som ger information som leder till att brott klaras upp.”

Min kommentar: Ska vi belöna tjallare?

Minska antalet potentiella våldsverkare genom att redan i tidig ålder, och under skoltid, utbilda och ge förståelse om etik, moral, alkohol, droger och våldets konsekvenser.

Min kommentar: Jag trodde vi redan gjorde det här? Jag kan knappt komma ihåg hur många jävla seminarium, föreläsningar och filmer jag sett som bara gått ut på att man inte ska slåss. Tro fan inte att folk slåss och rånar varandra ändå. Herregud. Ledsen läsare: Men Joseph! Menar du att vi inte kan göra något alls åt ungdomsbrottsligheten? Mitt svar: Om det skulle bli tillåtet att skära i könet på folk med tors hammare som halsband, eller folk med kaxiga t-shirts som uppmuntrar folk att fortfarande kalla chokladboll för ”negerboll”,  så skulle jag genast skaffa en machete. Detta skulle minska ungdomsrbrottsligheten direkt. Är man en könlös xenofob, så är man en lugn xenofob, som jag brukar säga.

Sträva efter att motverka den förskönade bilden av våldet.Våldsverkare ska upplevas som förlorare – inte vinnare.

Min kommentar: Ja, jag är på! Låt oss filma en Stockholmsnatt 2.

Se till att brott inte lönar sig genom effektivare straff och ännu bättre punktmarkering av kriminella. Skärp straffpåföljden, rehabilitering, krav på brottsfri tid efter straff, uppföljning efter avtjänad tid.

Min kommentar: Det här låter så jävla läskigt om man läser det noggrant. Det låter väldigt bra först när man läser det. Sen tänker man efter… vad menar han med effektivt straff? Dödsstraff är det enda jag tänker på. Är det det ni vill ha i riksdagen? En liten spoling som vill införa döddstraff? Va? Va?

anton (1)
Det sista ansiktet jag skulle vilja möta på i en mörk gränd.

Nej herregud. Det är mycket ”det här är hemskt och så borde vi göra (fast vi gör det redan lite)” och väldigt, väldigt lite verkstad i vad den här lallaren har att säga. Ditch this bullshit.

6 svar to “Kolla! Moderater som slickar röv!”

  1. Charles Says:

    Nu blev jag så lycklig att jag fick lust att kaskadspy på hans lacoste-samling!😀

  2. davrey76 Says:

    Håller med helt. Konstigt att just Abele kommer fram i dessa tider. Han är inte precis från förorten och tagit sig fram på egna fötter. Hans familj och kontakter hjälpte honom, de flesta har goda kontakter med konsulter och reklamfolk. Detta jippo var bara en PR inför hans politiska karriär.

    • socialasituationer Says:

      Ja, det är lite det som Soran Ismail nämner i videon om honom. Att det samlas tusentals folk om en kille dör på östermalm, men långt färre bryr sig om samma sak händer i rinkeby.

  3. hanna rozijan Says:

    http://www.antonabele.se/roster/snygg-och-duktig-ung-man

  4. Johan Says:

    Tja!

    Snyggt skrivet. Ännu en populistisk jävel som plockar lätta politiska poäng genom att stå för totalt allmängilltiga saker. Vem är FÖR gatuvåld och osäkerhet?

Kommentera

