Högstadiet

Jag tänkte skriva ett djupgående inlägg om psykologin kring avundsjuka och annat tjafs som uppstod på min tid i högstadiet. Märklig, märklig tid. Men! Jag är på tok för trött och skriver förmodligen om det senare när jag känner mig mer inspirerad.

Så istället bjuder jag på Anton Abele. Detta klipp kommer förmodligen bli lika stort som sean banan, britt-marie och vem vare som kasta. Kanske inte. Men han är helt fantastisk.

Ja, jag tycker också ungdomsbrottslighet är dåligt. Men det är varken särskilt nytt eller förvånande. ”Det är hemskt att det är så här”. Jaha? Och vad tänker han göra åt det? Det säger han inget om. Jävla idiot.

Jag hoppas innerligt att det är ett skämt.

7 svar to “Högstadiet”

  1. Johan Eckman Says:

    Jag tror nog inte att det är ett skämt, men det var ganska kul ändå!

  2. Helena Says:

    ett retorisk knep är att ta ett djupt andetag på franska istället för varje gång ett ”äh” eller ”öh” vlll ut.

    • socialasituationer Says:

      fan vad jag hatar retorik. En retoriklärare sa en gång att man aldrig ska börja tal med ”jag är ingen talare”. det är varken bra eller ironiskt roligt.

      Jag är ingen talare är ALLTID roligt. Och hellre ett ärligt ÖÖÖÖH än ett jävla … ja, den han nu gör i videon.

  3. Miks Says:

    hahaha!
    ser fram emot att läsa ditt djupgående inlägg om psykologin kring avundsjuka och annat tjafs. :>

  4. Miks Says:

    jag läser retorik just nu, och min lärare säger också att man aldrig ska börja ett tal så. ;<

    usch, jag ska hålla tal idag i skolan, fett nerrvi.

  5. Rövskägg Says:

    Anton är som bajs som torkat fast i håret under pungen

Kommentera

