Social situation: Prata inte så jävla mycket om dig själv.

Jag har den senaste månaden börjat universitetet i Lund. Man träffar nya människor hela tiden om det så är i själva kursen, studentradion eller ute på någon av nationerna, så träffar man alltid en jävla massa folk som man på något sätt konverserar med.

Man tänker på vad man säger, hur ens första intryck formar sig. Första intryck ska vi gå in på mer senare. Jag satt i ett samtal nu i helgen och berättade om mitt judiska ursprung för någon tjej, sen frågade jag någon fråga om varifrån hon kom ifrån. Hon hann väl snacka i några sekunder innan jag råkade dra en parallell och börja prata om mig själv igen. ”Fan!” Tänkte jag för mig själv. Efter det försökte jag lyssna mer på vad andra har och säga och inte prata så jävla mycket om mig själv.

Ni borde prova! Lycka till.

Ett svar to “Social situation: Prata inte så jävla mycket om dig själv.”

  1. Miks Says:

    men det är ju najs att prata om sig själv, så länge man då inte glömmer att lyssna på den andre. hon tycker förmodligen samma sak. wooh 😀

Kommentera

